Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: FTP99CMP Trojan Horse

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    22

FTP99CMP Trojan Horse

Tjena!

Nu är det så att igår när jag rensade lite på xboxens hårddisk via Flash FXP så poppade mitt Norton Antivirus 2005 upp en ruta som sa att FTP99CMP Trojan Horse försökte ta sig igenom till datorn från xboxen, via Flash FXP... Trojanen funkar uppenbart inte på xboxen, utan finns bara där.. Nu vill jag så klart ha bort den, och frågar efter hjälp här.. Har diskuterat detta lite med några i mirc kanalen, och har kommit fram till att jag ska låsa upp hårddisken, plocka ut den och stoppa den i datorn, och därigenom virussöka den.. Funkar detta, finns det mer som behövs göras? Eller finns det rakt av några andra alternativ?

Tacksam för hjälp!
    Cheers
    //Larscha

X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är väl bara att radera filen som är en trojan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    22
    Några tips på hur jag hittar den?
    Cheers
    //Larscha

X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Säger inte norton något om det?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    22
    Nope, den sa bara att något försökte ta sig igenom..
    Cheers
    //Larscha

X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Den säger väl vad trojan heter iaf? För övrigt suger Northon
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    22
    Jojo, det var underförstått. Den säger ju till att FTP99CMP Trojan Horse försökte ta sig igenom, men inte ifrån vilken fil på xboxen..
    Cheers
    //Larscha

X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    jag har oxa trojan horse. men min xbox laggar nar ja spelar, kollar pa film, och till & med i menyerna, kan de vara pga trojan horse?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Det är FlashFXP som genererar dessa medddelanden. Det är ingen trojan (tror jag), detär bara det att FlashFXP verkar scanna alla portar på datorn av någon anledning som jag inte riktigt förstår. Du kan svara ok på det som poppar upp och sedan så poppar en ny varning upp för något annat. När Flash träffar en port som vanligen används av ett virus så får du en varning. Och du kommer att få många....
    Däremot har jag inte fått något virus så du kan vara lugn och bara svara ok!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner