Har en undran om hur AppleX 2.9-chippet är, bra/dåligt, funktioner mm. Sökte på forumet men hittade inget... Det sitter i en begagnad låda som en kompis är intresserad av.
Har en undran om hur AppleX 2.9-chippet är, bra/dåligt, funktioner mm. Sökte på forumet men hittade inget... Det sitter i en begagnad låda som en kompis är intresserad av.
Med tanke på att vi inte säljer det är det väl kanske inte så konstigt att det inte står något om det på forumet
Sant, men folk disskuterar ju faktiskt saker här även om ni inte säljer dom...
Jo, men samtdigt så vet vi inte så mycket om det eftersom det inte är något vi supportar
Annat än att det väl är ett LPC Chip som de flesta andra
Jag har haft ett sådant tidigare, dock överlevde inte den boxen lödningen (R.I.P). Men en systemtekniker köpte både chip och box av mig och lyckades löda ihop den ingen med kablar. Chipet skall enligt honom funka utmärkt.
Last edited by widescreen; 2003-07-08 at 19:59.
Tänk på att inga ********/lpc chip av den typen fungerar i de xbox som finns i de flesta butiker just nu (tillverkade 2003-03-01 och senare).
Det är X-ecuter 2 version 2.2 som krävs, eller nyare versioner av Chameleon eller X-bit.
Jag köpte min på Siba i förrra veckan och den är tillverkad 2002/11/04
Jag köpte 10 boxar på game idag (vi fick slut på boxar igår, och vi behövde snabbt boxar till alla som beställt x2pro moddade boxar). Tror 7-8 av dom var 1.3, resten var 1.1
Vart hittade du ett 2.9? enligt Apples hemsida finns endast V1.0 V1.1 V2 V3. Dock är det inga problem att flasha alla från V2 och uppåt enligt dom.
Jag köpte ett AppleX V2 hos en kokurent till psx för 250:- det visade sig sedan att det inte va ett Apple alls utan ett XTR *********. Jag är inte ledsen för det eftersom detta gick att flasha med BIOS.BIN cd.
Frågan till Hansi är då vad det är som gör att det är värt att lägga det dubbla och ibland mer på ett annat chip? hårdvaran är ju ofta av hög kvalitet (SST Chip på just detta) och mjukvaran styr man ju över själv.
Last edited by widescreen; 2003-07-10 at 07:15.
Möjligheten att kunna välja 2 eller 4 olika bios vid boot, möjlighet att kunna flasha sitt chip från datorn om en uppdatering går fel, möjlighet att redan från början med hjälp av medföljande switchbank kunna slå på och av sitt chip, ställa flashprotect så att man inte av en händelse flashar om sitt chip. Att dom fungerar på 1.3 boxar.
Finns en hel del som talar för ett lite dyrare chip
Okey! Jag tackar ödmjukast för ditt svar och vill tillägga att jag inte på något sätt försöker sabba era/eran affärsverksamhet.
/Jimmy
Hansi vad hade V1.3 för NR i "Sytem Info"? 5101 eller?Originally posted by Hansi
Jag köpte 10 boxar på game idag (vi fick slut på boxar igår, och vi behövde snabbt boxar till alla som beställt x2pro moddade boxar). Tror 7-8 av dom var 1.3, resten var 1.1
Eller har V1.3 52xx månne? Undrar!!!
Jag varnar härmed för alla lågbudget-moddar, särskilt XTR-Mod V3. Detta finns att köpa hos en av PSX:s konkurenter (OBS Köp inte detta eller annat liknande lågbudget-chip)
Monterade detta idag och försökte med alla medel att få boxen att reagera på det, varken jag eller säljaren har en susning om hur det funkar
Last edited by widescreen; 2003-07-11 at 20:10.
Den typen av chip lär försvinna från marknaden framöver, eftersom dom inte fungerar på de boxar som i allt större utsträckning dyker upp i handeln.
Jag skulle tro det. Vi lödde dit som man skulle, hade en micro-switch lödare från ERICSSON till hjälp denna gången. Boxen startade som den skulle fast med ett undantag. Orginal bioset och inget annat drog igång, inte ens ett Linux cromwell eller vad det heter fanns på det.
Skulle förmodligen tippa på att det va något galet med chippet. Ringde upp handlaren och undrade mer eller mindre stillsamt vad i h****te han hade sålt. Då säger han att den ska vara klar och man inte ser någon skillnad från orginal-bios och med chipets bios. Det skulle tydligen funka att köra brända spel på den nu, i med en bränd skiva och testade. Inte en chans att det funkade.
inte för att jag är missnöjd med varken mitt executor2pro eller psxcare(rules) men jag undrar om nån känner till NitroXX från Stegen electronics(får jag skriva det?).
Michael Stegen är ju mannen som uppfann multimac koderna och var nog en av dom första(om inte först) att kunna erbjuda ett chip i dvd spelare för att kunna se filmer från alla regioner, så det har ju än så länge sett ut som att han vet vad han sysslar med.
Inget fel på det chipet, det var ju före x-ecuter med många trevliga funktioner. Tyvärr är det inte samma "finish" på produkten som X-ecuter 2. Då tänker jag på kablarna man får med för montering osv.
Jag har även för mig att det inte gick att flasha det chipet från boxen, det gick bara att flasha via parallellporten.
Ett annat trevligt chip vi snart tar in är x-bit från dms3-gänget. Det kommer direkt ersätta Matrix som vi nu säljer ut (eftersom det har pogopins) samt har USB port vilket antagligen är enklare att få att fungera än parallellporten på x-ecuter 2 som inte gillar långa kablar osv.
Jag tar tillbaka en del av tidigare inlägg och lägger hela skulden på handlaren. Chipet är det inget fel på, handlaren glömde bara att ta reda på hur det fungerade. Orginal-bioset startas om man gör ett snabbt tryck på pow.knappen. Ett tryck i 1,5-2,9 sekunder startar chipet, 3sekunder och uppåt startar chipet med flashprotect av.
Edit...
Chippet är så att säga helt värdelöst. Funkade inte att flasha eller att boota Evo-X media på det. VARNING
Hansi: Jag skulle vilja ställa lite frågor till dig direkt. Skulle du kunna ta och maila mig via länken? (Se sign.)
Last edited by widescreen; 2003-07-23 at 01:25.
Bookmarks