Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Min F: Partitoin är borta finns det något recovery program till filsystemet FatX

  1. #1

    Question Min F: Partitoin är borta finns det något recovery program till filsystemet FatX

    Hejsan

    andvände Xbftp 0.61 för att koppla ihop 2 xboxar och föra över mjukvara mellan dessa. Allting funkade bra till en början och jag är säker att jag inte gjorde något fel vid andvändningen av programmet.

    Men när jag var klar med överföringen så märker jag att det står att det inte finns något Hårdiskutrymme kvar på enhet F: på min xbox den andra boxen funkade klockrent med ny mjukvara införd.

    Antagligen förstörde betareleasen av xbftp förmodligen mitt filsystem, förde bara över någon enstaka fil så F: partitionen så den kan inte ha kraschat för att den blev full heller.

    Hursomhelst har jag frågat folk om det finns något sätt att återställa xboxen på och de verkar inte veta!

    Tänkte det eventuellt var tack vare något kopieringsskydd den kraschade så jag flashade om biosen till X2(Senaste versionen) men detvar inte det felet. F: partitoinen är fortfarande paj.

    Har själv skapat en egen evoxcd att andvända istället för superdisc eftersom jag gillar att själv ändra koden. Men i den kan jag bara formatera om enhet F:!

    Jag vore tacksam om det finns någon där ute som kan hjälpa mig att återtälla min xbox till ursprungsformatet, även om jag tvivlar på att det går(Vad jag vet finns det inget recovery program för FatX systemet och pc:n andvänder ju Fat 32).

    Eller om det inte går om det finns någon som kan tänka sig att ghosta av sin hårdisk(med e.x Norton Ghost) så jag får en spegelkopia av dennes disc med mjukvara orkar inte lägga ner åtskilligt med jobb för att installera om all mjukvara som jag hade på min 120 gigs disc igen. (Skulle kunna åka ända ner till Stockholm eventuellt bor i dalarna för att fixa detta, ersättning för eventuellt arbete kan också ordnas)

    Tacksam för respons!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur mycket "mjukvara" var det frågan om då...

    Kör du en superdisc 3.6 installation så får du ju in i stort sett allt du kan tänkas behöva. Är det spel du pratar om så får du fråga i något annat forum...

  3. #3

    Superdisc

    Det är linuxprogram till det som det som jag förlorat bland annat massor med kort och musik som jag själv producerat(mixat) och gjort om till mp3r.

    Angående superdisc så saknar jag bredbandsuppkoppling men vet iofs vart jag kan få tag på den. Annars får jag också tag på 1:dags releaser på program även vissa versioner av program som #xbins ftp saknar(linux distributionerna) och jag försöker alltid att andvända dessa.

    Gillar att knåpa och pyssla själv men söker i första hand att återställamin HD till sitt ursprungliga skick vet du möjligen om detta går eller klarar ni på #psxcare av detta eller är det formatering som gäller när FatX kraschar?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är nog formattera om som gäller, eller vänta tills någon hackar ihop något program för data recovery från fatx.

  5. #5

    Unhappy Vänta!

    Då får jag lov att väntadå men om det är någon som vet när ett recovery program kommer så kan ni väl skrivadet på den här tråden(Kanske kommer det någon linux version först för att reparera FatX)

    Varnar alla för Xbftp 0.61(Vänta på nya versioner oftast funkar det men när det kraschar så...................)

    Har stoppat in orginal hårddisken i xboxen nu, väntar på mjukvara. Men tvivlar på att det kommer komma undrar om det inte på nåt sätt måste kombinera den med dashboarden(defrag ska ju komma i Avalunch så gruppen bakom kanske gör nåt i framtiden tips till de med liknande problem som mig själv)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du skall pytsa filer mellan två boxar, använd alltid psxcare-gu(i)den:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7239

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Respekt
    22

    Bara en tanke...

    En kompis som jag fixade boxen åt, hade lagt joysticken i soffan
    och suttit på den, när han upptäckte detta var alla spel borta!

    Han tog hit den och jag såg att hela F: vara borta, tänkte hur
    fan gick det till....

    Jag körde om hela Hårdisken, och kom då på vad det var (tyvärr försent).

    Han hade lyckats stänga av "use F: drive" i Evo-X.....

  8. #8
    Tyvärr så är inte det mitt problem(Det är xbftp 0.61 som är problemet)

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    22
    Uusijarvi: Jag tror tyvärr att det är ingen ide att du väntar... Eftersom det är så få som har samma problem som du, så är det så få personer som lägger ner energi på att göra ett program som fixar det. Och även om ett sådant program kommer så kommer det inte bli så känt, så man troligen aldrig kommer att få höra talas det.
    Använder du superdisken som Hansi nämnde, så får du typ alla emulatorer och program tillbaka. De hemma gjorda mp3orna är värre. Var de förlorade filerna extremt viktiga så skall du vänta och se, annars skulle jag börja om. Och då denna gången ha bakup på alla viktiga filer.

  10. #10
    Nu har jag använt min egen evox-disc för formatering allting fungerade men det kändes tungt att radera bort allt jag hade på discen men nu fungerar boxen klockrent igen. Fast den numera är nästintill tom!Satans filsystem xboxen har, det suger verkligen!

    Hursomhelst någon superdisc kommer jag aldrig att andvända mig utav det är bättre att skapa och redigera sin egen liknande disc! Men för de som inte orkar eller har rätt kunskaper duger ju discen!

    Har de program jag behöver på discen nu är det bara att börja arbeta!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Där man skriver in IP nr i settings tror jag det var, finns att man kan öppna/stänga F: partionen det hade nog räkt med det, jag har provat att öppna & stänga den och all info finns kvar.

  12. #12
    Pege63: Har redan testat innan jag formaterade discen men det funkade inte!

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    Tror inte att det program du nämner är det enda problemet Uusijarvi. Jag har 2 gånger gått på niten att försöka föra över mer saker än vad som får plats till F: och hamnat i samma situation som dig (dvs blivit tvungen att formatera om). Jag har då använt programmet X-it.

    Inge kul vill jag lova.

    Skulle vara kanon om det skapades nåt program som kunde återaskapa fat-tabellen, eller vad det nu är som ställer till det.

    /balrog

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det finns ett recoveryprogram som jag har testat som heter Easy Recovery.
    Det är helt suveränt, med tanke på vad det återskapade åt mig.
    Jag formaterade en disk av misstag i FAT32, och återsällde över 95% av den med detta program, lite jobb, men det funka!
    mvh joppesatman

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Även om problemet med disken kvarstår efter ett och ett halvt år sedan någon skrev senast i denna tråd så finns det fortfarande inget recoveryprogram för FATX....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. Finns det något mp3 "rippar" program?
    By Tele in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 02:47
  3. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  4. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 18:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •