Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hjälp!

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Hjälp!

Hej!
    Nån som har löst hur man ställer in upplösningen på sin xbox? Jag har problem med det som f*n.

T.ex. PSXCare skinet är ett tydligt exempel, upplösningen är högre än vad tvn klarar. Blir tokig på detta

Nån som kan dra en snabb lösning?

MVH / Patrik

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skaffa en rgb-kabel eller s-videokabel så du får den bild din xbox förtjänar...

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Originally posted by Hansi
    Skaffa en rgb-kabel eller s-videokabel så du får den bild din xbox förtjänar...
    Någon som du rekommenderar i ditt sortement???

MVH / patrik

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vilken RGB eller s-videokabel som helst ur sortimentet, välj den som bäst passar dina behov. Vill du ha ett exakt svar så får du beskriva din utrustning (nuvarande och framtida planerade uppgraderingar) lite närmare :-)

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=9

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Vilken RGB eller s-videokabel som helst ur sortimentet, välj den som bäst passar dina behov. Vill du ha ett exakt svar så får du beskriva din utrustning (nuvarande och framtida planerade uppgraderingar) lite närmare :-)

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=9
    Yes, jag har vart på eran site och läst om alla. Problemet är ju att jag inte har S-Video till min tv!

Så det måste ju bli en RGB, jag köpte en XBOX Advanced SCART, men vart ju ingen skillnad. Mina framtida planer är kanske om ett tag, fixa en VGA converter och en skärm till den. Men det blir verkligen inte på ett tag.

Jag har en V1.1, X-Executer 2.0 PRO, Tvn är en Funai (några spec på den vet ej fan vart jag kan hitta). Och köpa ny tv gör jag nog om några år

MVH / freeze

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Funai, SABA, Kendo osv "lågprismärken" brukar ofta sakna sådana "finesser" som RGB. Speciellt om dom även har en inbyggd video.

För att det skall fungera måste du koppla kabeln DIREKT till SCART#1 på tv:n, annars används inte rgb-signalerna.

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Funai, SABA, Kendo osv "lågprismärken" brukar ofta sakna sådana "finesser" som RGB. Speciellt om dom även har en inbyggd video.

För att det skall fungera måste du koppla kabeln DIREKT till SCART#1 på tv:n, annars används inte rgb-signalerna.
    Jag har bara 1 SCART. Men also jag kör ju så här, Xboxen sitter på ett ställe av rummet, tvn på en annan: så, jag har skärm kabeln kopplad till en switch för RCA kablar, därifrån->till tvn. Kan det ha med det att göra annars? Kanske ett TV byte kanske är vettigare än en ny kabel? Kan prova om jag får samma problem inne hos brossan. Men när jag hade moddat den så var jag hos tjejens syrra i sthlm och provade xboxen på en WideScreen Sony, blev lika dant problem. Man kunde inte köra på Full Screen, utan fick förminska bilden

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Och hur hade du tänkt dig att få RGB genom din switch för RCA-kablar? Då måste ju koppla c:a 6 signaler från scartkabeln (röd, grön, blå, sync, stereo) och en RCA-växel brukar ju bara växla 3 signaler (composite, stereo).

Men det lär inte fixa problemet med att bilden inte "får plats", det beror på overscan i tv:n. Däremot så får du lättare att se vad det står i menyerna (högre upplösning)

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Och hur hade du tänkt dig att få RGB genom din switch för RCA-kablar? Då måste ju koppla c:a 6 signaler från scartkabeln (röd, grön, blå, sync, stereo) och en RCA-växel brukar ju bara växla 3 signaler (composite, stereo).

Men det lär inte fixa problemet med att bilden inte "får plats", det beror på overscan i tv:n. Däremot så får du lättare att se vad det står i menyerna (högre upplösning)
    Inte en aning, det är en gammal lösning för min ljudanläggning.
    Så, då är det inte kabeln som är fel, utan overscan. hehe utan att va till för mycket problem, är det lagning av tv eller går det på nått sätt att ställa om??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Overscan är inget fel, det är benämningen på det designval man gjort att inte visa hela bilden, utan maska bort lite av kanterna för att dölja diverse "problem" man kan se där, t.ex. text-tv signaler osv.

Liknande diskussioner

1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 18:46
  3. Hansi Någon Hjälp!!
    By Nikko in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 07:58
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X