Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Några nybörjarfrågor

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Några nybörjarfrågor

Först och främst vill jag nämna att jag i stort sett inte kan någonting om X-Box. Därför har jag några grundläggande frågor. Det är så att jag funderar på att köpa en X-Box med ett X-ecuter pro chip till min syster, så att hon kan se på mina divx-filmer och spela lite spel.

1. Behöver man installera något, flasha BIOS eller på annat sätt börja "greja" innan man man kan börja spela eller se på divx filmer?

2. Är det lika enkelt att spela nerladdade X-Box spel som orginalspel?

3. Ingår de nödvändiga programmen, som exempelvis Mediaplayer när man köper X-Box från psxcare?

4. Ingår alla sladdar och annan hårdvara när man köper X-Box från psxcare?

5. Installerar psxcare alla nödvändiga codecs, som exempelvis ffdshow, mfl, så att man kan se på divx-filmer?

Tacksam för svar

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Alla svaren på din frågor har svarats på ett antal 100 ggr, sök med sökfunktionen på forumet, tror att folk blivit trötta på att skriva in dom åter & åter igen

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Jag förstår naturligtvis att mina frågor inte är unika, men kan du inte i såfall åtminstone hänvisa till en tråd där saker o ting förklaras från ruta 1A? Jag har ännu inte själv hittat någon sådan tråd.

Sen är det ju också tydligt att det är en annan attityd på detta forumet jämfört med andra forum, när man på sitt allra första inlägg får en sådant surt svar.
    Last edited by Tony Clifton; 2003-06-26 at 12:02.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1. Allt är färdigt...

2. Du måste bränna nerladdade spel/program på skivor som boxen kan läsa (dom är petigare än en pc), prova dig fram. DVD-R brukar alltid fungera. Eller så tankar du in det på hårddisken med ftp.

3. Ja.

4. Allt som normalt ingår följer med, dvs handkontroll, elkabel och en enklare videokabel med scartadapter.

5. Det som ingår i xbox media player medföljer. Man installerar inte separata codecs i xbox, man får uppgradera media player istället.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by Tony Clifton
    Jag förstår naturligtvis att mina frågor inte är unika, men kan du inte i såfall åtminstone hänvisa till en tråd där saker o ting förklaras från ruta 1A? Jag har ännu inte själv hittat någon sådan tråd.

Sen är det ju också tydligt att det är en annan attityd på detta forumet jämfört med andra forum, när man på sitt allra första inlägg får en sådant surt svar.
    pege63 representerar INTE vårt företag på något sätt...han hann bara svara först eftersom jag var ute på ärenden hela förmiddagen...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Var inte min mening att han skulle känna sig åsidosatt men folk gnäller här när man skriver samma sak åter & åter igen så jag svarade på detta sätt, råkade bara svara först inget annat sorry

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Tack för svaren Hansi! En liten följfråga bara: uppgraderar ni på psxcare Mediaplayer eller får man göra det i efterhand själv?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du bör lära dig uppgradera programmen själv, det kommer uppdateringar till xbox media player nästan varje dag. Det är ju halva nöjet med boxen :-)

Lite då och då läcker vår service-cd ut (superdisc), hittar du en sådan som är nyare än den som användes när din xbox moddades så kan du använda den för att uppdatera.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Ok. Jag antar att man lär sig efter hand som man använder X-Boxen. Allt känns bara så främmande när man har använt PC i över 10 år. Fast å andra sidan är ju X-Box en MS-produkt, så det borde ju finnas många likheter mellan de båda plattformarna. Hur som helst så kommer det sannolikt en beställning på en X-Box från mig inom någon vecka eller så.

Tack för hjälpen.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Respekt
    22
    Angående snacket som pege63 nämnde: För att slippa behöva upprepa samma sak om och om igen så kanske det vore bra med en guide som från absolut första rutan förklarar hur Xboxen fungerar. Man behöver ju inte gå in så enormt på djupet i varje ämne utan kanske bara förklara vad chippet gör, vad bios är till för, hur man kan installera program på boxen mm.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Recman, det är PRECIS vad jag efterlyste. För mig känns det helt självklart att man bör ha en sådan guide (om nu inte det redan finns någonstans), som reder ut begreppen och förklarar allt från början. Det är inte helt lätt att som fullständig nybörjare kastas in bland begrepp som "multibios", "dashboardens flashkommando" eller "externbios".

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag gör guider för det mesta i mån av tid, men de flesta har så bråttom att fråga att dom inte läser dom.

Och är det "pre-sales" frågor så svarar jag givetvis, precis som om det vore en kund i vår fysiska butik som frågar samma frågor som 20 kunder redan frågat samma dag.

Här finns de guider jag hunnit knåpa ihop, fler kommer allteftersom...

Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Respekt
    22
    Tips till Hansi: Testa att höra med folket som besöker detta forum om det inte finns nån som vill skapa en del guider som du sedan kan kolla igenom och lägga ut. Det finns ju ändå en del folk här som är riktigt duktiga på Xboxen (hör inte själv till den skaran ) så får du lite hjälp.

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    göteborg
    Respekt
    22

Ordspråk från xboxnisse...

Jag var en totalt noob när det gällde xbox för cirka ett år sedan, men till och med då räckte Hansis guider till. Jag säger inte att det inte kan bli bättre men jag tror Hansi gör så gott han kan på den fronten dvs hjälpa till så gott det går, inte bara till psxcare kunder utan alla som har ett xbox eller dylikt. Tar man sig bara tiden och verkligen är intresserad av det man hållerpå med så hittar man alltid vad man söker på det här forumet.Jag gjorde några enkla sökningar och hittade svaren på alla de frågor som togs upp i den här tråden. Problemet är inte att det inte finns information, för det finns det, problemet är att alla vill ha informationen serverat på silverfat....
    INGET personligt bara en TANKE
    Bättre en apa i munnen än en i trädet

Liknande diskussioner

1. jag har klabb med några spel......?
    By Dash in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-02, 23:24
  2. några snabb frågor
    By HackerFarfar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 00:05
  3. Nybörjarfrågor
    By papageno in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 23:32
  4. Svart-vit bild på DVD, några frågor
    By Alpha190 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 19:43
  5. Vart det några chip igår?(Tisdag)
    By Teofil in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-03-07, 18:04

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner