Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: cd-r hjälp

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

cd-r hjälp

så här står det i guiden som Hansi skrivit:

"När man skall bränna egna skivor med program e.dyl så är det bra att veta att de flesta XBOX är petiga med vilka media dom läser. CD-R fungerar sällan eller aldrig"

Detta skrevs för ett år sedan. gäller det forf?

jag har nämligen typ 100 div-x filmer på cd-r som är ett måste att jag kan titta på om jag överhuvudtaget ska köpa någon xbox. går inte detta? om det nu inte går-kan man kopiera dem till hårddisken och titta därifrån? eller lägga in dem på pc och sedan skicka över dem till xboxen?

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0
    Jodå det går.Om du köper en x-box idag så är chansen stor att du får en med en Samsung Dvd läsare och dom ska visst kunna läsa nästan allt utom aftonbladet.
    Kopiera över till h-d går också men smidigast är nog att streama filmerna från pc`n, funkar faktiskt bättre än jag trodde.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    streama från pc'n? hur gör man det?

(jag kommer inte ha pc i samma bostad så det blir nog inte aktuellt ändå) tack för det rådet! kanske läge att lägga till det i guiden(att man numera kan spela cd-r alltså). tror det kan skrämma många köpare.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Originally posted by --==--
    Jodå det går.Om du köper en x-box idag så är chansen stor att du får en med en Samsung Dvd läsare och dom ska visst kunna läsa nästan allt utom aftonbladet.
    Kopiera över till h-d går också men smidigast är nog att streama filmerna från pc`n, funkar faktiskt bättre än jag trodde.

Jasså? köpte in i måndags (23dje). O det e en sunkig Philips dvd i den (ver 1.3)..... vad ska man säga. jag önskar det du sa stämmde i mitt fall?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    är det slumpen som avgör som de e samsung? då måste man ju kolla upp det noga innan man handlar. det är mer än viktigt för mig!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Gå till "settings" "option" i XBOX menyn och välj "Sytem Info". Då kommer se en massa text men I slutet av all text ser du ngt som ser
    ut som nedan: K: 1.00.xxxx.01, D: 1.00.xxxx.01

USA vers xxxx = 3944 = V1.0
    Om du har xxxx = 4034, 4036, 4627 = V1.0
    Om du har xxxx = 4817, 4972 = V1.1
    Om du har xxxx = 5101 = V1.2 eller V1.3

Men den talar inte om vad för DVD där är i eftersom det kan sitta vilken som i dom olika versionerna, fråga om dom kan öppna en låda & kolla till dig, det brukar inte vara ngr problem med det, tala även om varför du vill reda på det.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    ok. tack så mycket! det står alltså på själva dvd'n innuti boxen?

om man köper från psxcare, kan ni då lova att man får en samsung?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ingen kommer låta dig skruva isär boxen för att kolla vad det står på driven. Det finns en beskrivning någonstans på hur man ser vilken drive det är bara man trycker eject och tittar på hur skivtallriken ser ut.

Vi kan garantera att du får en Samsung om du begär det. Jag kan inte garantera leveranstiden, men den senaste tiden har det varit Samsung i alla våra boxar.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    thank you!

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Hansi, kan du (eller någon annan) bekräfta att det stämmer som skrevs högre upp i tråden, att Samsungs dvd-spelare kan läsa i stort sett alla cd-r skivor?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag använder bara dvd-r, så jag säger ingenting om cd-r...

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Hansi, du råkar inte känna till om uppgiften stämmer, även om du själv inte använder cd-r skivor? Det känns annars lite som att köpa "grisen i säcken".

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ja samsungen läser dom flesta CD-R jag kör Memorex 48x utan problem, TDK, Fujitsu, MR Platinum alla funkar på den DVDn Sasung jag har iaf.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Det låter bra. Tack för svaret, pege63.

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Originally posted by Hansi
    Det finns en beskrivning någonstans på hur man ser vilken drive det är bara man trycker eject och tittar på hur skivtallriken ser ut.
    Var ???

Jag köpte en Limited Edition X-Box (v 1.2) idag & den läser inte CD-R skivor (Det är IOFS No-Nome skivor utan tryck om det nu har någon betydelse). Nu är det så att en polare som köpte sin X-Box på samma ställe kan läsa CD-R skivor med sin, det är också en limited edition från samma leverans. Varierar verkligen DVD-Roms varianterna så mycket ?.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ja det finns 3 versioner av DVD Thomson, Philips, Samsung, dom kan ligga i vilka versioner av xboxen som helst eftersom det är tillgången från fabriken som styr vad man får för DVD, samma gäller HD dom finns åxå i 3 vers 8, 10, 20 GB.
    För att se hur dom olika DVD Vers ser ut kan du kolla på mitt namn då kommer du till en sida där jag har bilder på hur dom ser ut & då kan du kolla vad din är för ngt åxå. Har du 3 hål i släden är det en Samsung. Ett U-format stort hål är Thomson. Ett svamp liknande hål (champion) är en Philips. Se här .
    Last edited by pege63; 2003-07-11 at 00:16.

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Tackar för ett snabbt svar !. Ska gå & byta maskinen imorron .

Liknande diskussioner

1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 16:48
  2. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 19:46
  3. Hansi Någon Hjälp!!
    By Nikko in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 08:58
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X