Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: spel på dvd-r som inte startar

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Linköping
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    spel på dvd-r som inte startar

    Har brännt V rally 3 (pal)till en dvd-r skiva från en nedtankad iso fil och den funkar bra i boxen men sen brännde jag ut Burnout_2_Point_Of_Impact_XBOX-ProjectX som är en NTSC och den funkar inte. står evulutionx nån sekund sen kommer jag tillbaka till menyn. nån som vet vad felet kan vara...för NTSC spel ska väl funka på en moddad xbox? biosen är omflashad med executer2 bioset.

    Mvh Magnus

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du får gå in på APPS, Enigma Videomode Switchdisc till NTSC har du flashat till X2 4977.01 bioset, så gör det åxå.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Linköping
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ok bytte över till NTSC i Enigma Videomode Switchdisc men det funkar inte iaf. när man ser menyerna och kör in skivan eller startar med den i så kommer det upp en grön och svart Evolution X logga och dvd:n spinner upp men sen spinner den ned igen och man kommer tillbaka till menyn..sen håller den på så tills man tar ut skivan.

    Det ska räcka att byta till NTSC/PAL där för att köra dom olika spelen?

    Har inte flashat till X2 4977.01 bioset. tror jag..en polares polare flashade xboxen nån gång innan jul typ så allt på den är typ gammalt förrutom XBMP. Har inte bytt hd än heller så jag ska göra det + ska se om jag hittar nya Superdisc 3.6 och installera det. Får väl bli att flasha om till nyare bios oxå när man ändå är igång. (går väl med cd-rw skiva?).

    Kan ju vara så att det är fel på spelet/bränningen oxå. ska testa på dvd-rw skiva sen.

    Hade ett spel man var tvungen att patcha innan man brännde det. kan det bli ovanstående fel om spelet inte är patchat?

    Mvh Magnus

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Prova som sagt flasha till den senaste 4977.01 det skall fixa till mycket av problemen folk har & haft, men ingen garanti som sagt.
    Med det nyaste bioset skall man inte behöva patcha spelen mer, som sagt det kan vara fel på patchningen prova lägg ner spelet på HD OM du har plats.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Det är så att du har strul med IGR då? Var ju så tidigare med vissa spel...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    4977.01 ????

    Vad är det för något, någon som drömt våta xboxdrömmar, eller har jag tappat en dags uppdateringar?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Linköping
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hansi: Vilken är den senaste biosen jag ska leta reda på då?

    Har aldrig flashat nån bios, bytt hd eller nått annat med boxen utan bara skruvat isär den i beståndsdelar och sen ihop (för att se hur detta underverk var byggt mm).

    Ska flasha till senast biosen, stoppa i en större hd, installera senaste superdisc mm så småning om. Borde inte vara något problem om man läser all hjälp som finns =)

    Kan tillägga att jag inte pulat så mkt alls med boxen på ett tag nu..slå mig inte men den har samlat damm några månader tills nu men nu har jag ryckt tag i mitt liv igen =)

    Hankopanko: Vet tyvärr inte vad IGR är =/

    Ska se om jag har nått annat NTSC spel å testa med...annars får jag uppgradera hela boxen å testa att byta till NTSC i Enigma Videomode i menyn (för det ska altså räcka?), funkar det då inte med nått av spelen får jag kolla med er igen =)

    Mvh Magnus

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag använder X-ecuter 2 4977. Utan någon extra siffra efter.

    Finns det en 4977.01 så vill jag gärna se en länk till någon seriös källa för info :-)

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du kan få några av mig har 8 olika färger på min 4977.01 som det står i dashboarden åxå Hansi

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Det är samma BIOS 4977 och 4977.01

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    hjälp

    varför startar inte spelen som jag bränner ut med dvd-brännare?
    det står "unknown" på boxen när jag startar.jag bränner ut på DVD-R skvor.

Liknande diskussioner

  1. 1.2 Vanliga problem, spel som inte startar osv
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 17:25
  2. HJÄLP! BACKUPEN STARTAR INTE!!
    By fabbe in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 13:09
  3. varför funkar inte org. spel på bytt dvd??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 17:15
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  5. PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte
    By Hansi in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 19:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •