I vilken fil är det som man kan ändra det namn man ser i dashboarden på de olika spelen och programmen som man har inlagt på hårddisken? Har nämligen vissa spel som är "feldöpta"
I vilken fil är det som man kan ändra det namn man ser i dashboarden på de olika spelen och programmen som man har inlagt på hårddisken? Har nämligen vissa spel som är "feldöpta"
Om du gjort rätt så kommer dom automatiskt i menyerna i games
Jo dom kommer allt upp i menyn, men dom är felaktiga där, tex Colin Mcrae heter CrAcK SwIzZoR i menyn och det vill jag ändra. Har för mig att jag sett nånstans att den infon (som dashboarden lägger i menyn) ligger i nån fil nånstans....men minns inte mer än så...kanske till och med minns fel
Använder man autoadd items som är default i evox.ini så tar dashboarden namnet från default.xbe filen.
Antingen kan du manuellt lägga till spelen som inte ser schyssta ut i evox.ini eller så tar du hem ngt som heter xberenamer (finns ett gäng program som kan döpa om default.xbe) och döper om dina spel till det du vill att de ska heta då kommer det sen se schysst ut i dashboarden utan att du behöver göra något manuellt.
Finns massa såna program på xbox-scene.com under Tools/Other Utils
Kolla din evox ini fil, min ser ut så här den lägger till alla namn automatiskt på spel med en ikon fr spelet åxå lägger åxå till emus, program osv:
[Menu]
Section "Root"
{
Section www.PSXCARE.com
{
Item "Flash Using XFLASH","d:\inst\f\apps\xflash\default.xbe"
Item "Flash Using EVO-X internal flasher",ID_Flash_Bios
Item "Install Evo-X (SMALL Drive)",@214
Item "Install Evo-X (LARGE Drive)",@215
Item "Warning! Format C-E-F",@216
Item "Warning! Format F partition",@***
Item "Install Original MS Dashboard",@212
Item "Regionpatch original dashboard","d:\inst\f\apps\xecuter dvd-x installer\default.xbe"
}
Item "Settings",@9
AutoAddItem "d:\inst\f\Apps\"
Item "MS Dashboard",ID_MS_Dash
Item "Reboot",ID_Quick_Reboot
Item "Power Off",ID_Power_Off
Section "System Utils"
{
Item "Settings",ID_Settings
Item "Backup",ID_Backup
Item "Skins",ID_Skins
}