Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Error Code#06 - hjälp

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22

Error Code#06 - hjälp

Vad var det som gick fel? varje gång jag startar Xbox får jag medd. gick inte ens att starta med Superdisc i...jag byte till en större hdd och installerade evox och allt gick bra. Men jag ville använda 8GB som medf. Xboxen i pc så jag stoppade in och försökte köra fdisk men det gick ej (eftersom jag ej hade låst up hdd) så jag stoppade hdd i Xbox igen för att köra Config Magic för att låsa upp den men Xbox vägra att starta och error code 06 dyrker upp. Nån som vet hur man kan fixa prob?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233

6 - kernel - Kan inte låsa upp hårddisken. Vanligaste orsaken är att man försöker använda hårddisken från en annan XBOX.

Det verkar som om du låst din nya hårddisk med ett annat lösenord än din originaldisk var låst med. Eftersom Config Magic alltid sparar en backup av inställningarna innan man låser en hårddisk så finns lösenordet lagrat i c:\backup som config-before-locking-drive.txt eller liknande.

Registrerade
    Sep 2001
    Respekt
    0
    En fråga från nybörjare i xboxvärlden, med samma problem. Hur gör jag för att få fart på den då? hur låser man upp hdd´n?????

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Det står ju där ovanför HANSI skiver-Eftersom Config Magic alltid sparar en backup av inställningarna innan man låser en hårddisk så finns lösenordet lagrat i c:\backup som config-before-locking-drive.txt eller liknande.

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    Löste prob smidigt genom att sätta tillbaka hdd till dess orginal boxen och unlock hdd...har två xbox så ibland är man lite borta men det fixade sig själv...

Registrerade
    Sep 2001
    Respekt
    0
    Måste boxen vara chippad?
    Försökte starta upp superdisc 3,6 men spelaren ville inte känna av skivan. Likaså, måste boxen vara chippad för att kunna stoppa in en ny hdd på 10ggb?, (hdd´n som satt i har lagt ner sig totalt)...
    Last edited by perlod; 2003-07-14 at 22:27.

Liknande diskussioner

1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 18:46
  3. Hansi Någon Hjälp!!
    By Nikko in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 07:58
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X