Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt

    Köpte en NTSC/US PS2'a (ej chippad) för en vecka sedan. (har min gamla PAL (ej chippad) som reserv nu. Men i alla fall; problemet är att min TV inte verkar stödja min NTSC/US PS2'a. Resultatet när jag försöker blir att när jag kör med org SCART-kabeln blir det svartvitt, båda i SCART-switchen och direkt i TV'n, med min RGB-kabel funkar det inte alls i switchen,men direkt in i SCART-utgången på TV'n så blir det färg, men då blir ljudet mysko; det försvinner under korta stunder som 1-2 sek ofta, alltså 1-3sek ljud, sedan 1-2sek borta, sedan startar ljudet igen och håller på i 2-3 sek, sedan lägger det av. Testade en massa olika kombinationer med sladdarna, och använde en annan RGB (kopia. (Vet inte om min RGB är kopia eller ej) men den funkande det inte heller. Så då antog jag att min TV helt enkelt inte klarar av NTSC signalerna. Men så testade jag min RGB på min PAL PS2; samma grej med ljudet där.

    Denna TV är från 92- kanske (Heihathci-märke), har en annan TV från 2000-01, (SONY) på den fungerar det med min US PS2. Men den TV'n använder familjen hyfsat ofta, så där kan jag inte spela ostört.
    Men även denna SONY TV gillar inte heller RGB-kabeln, bilden trycks ihop lite och bilden blir allmänt oskarp. Men med original SCART'en så fungerar det fint (bara att det är sämre med färger utan RGB'n då)



    Kan det vara att RGB-kablarna är kassa? Behöver jag verkligen köpa en NTSC-PAL konverter bara för det här? Men då ändå om jag har en NTSC-PAL konverter så kan jag fortfarande, ytoligen, inte kunna använda RGB-kablarna (som jag nästan måste kunna pågrund av kassa färger utan RGB.)

    Har någon en aning om vad felet är, och vad som behövs så jag kan använda RGB till mina PS2'or? Eller åtminstone kan använda min NTSC PS2 överhuvud taget på TV'n?


    Blir ytterst tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig, eller kunna länka till något företag som kan sådant här perfekt!

    //Viktor

    maila gärna på; viktorsoderlund@*******.com vem vet, om jag får hjälp så det fungerar, så kanske jag kan skicka något litet spel gratis :-)

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Behöver verkligen hjälp!
    Ingen som har en aning?

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Äh! Mycket hjälp man fick här...Tar väl mig och köper en ny Panasonic på fredag då istället. Aja.

Liknande diskussioner

  1. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 01:51
  2. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  3. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  5. Problem med RGB. Blir störningar. HJÄLP
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2002-05-05, 23:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •