Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Installation av DMS Explorer på minneskortet

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Installation av DMS Explorer på minneskortet

    Ladda hem DMS Explorer här och bränn med CDRWIN eller något annat brännprogram med stöd för BIN/CUE formatet.

    Stoppa i ett minneskort med "gott om plats". Om minneskortet är helt nytt måste det formatteras, starta PS2:an utan någon skiva i och gå in i browsern och sedan in i minneskortet. Är kortet inte formatteras så görs detta nu.

    Sätt i skivan med DMS Explorer och tryck på reset.

    DMS Explorer installeras automatiskt på minneskortet.

    Ta ut skivan ur PS2, håll in TRIANGEL, tryck på reset. Nu kommer DMS Explorer laddas direkt från minneskortet. Du kan släppa TRIANGEL nu.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    funkar inte

    jag gör som d står men när jag ska starta genom att hålla in triangel så startar inte. jag kommer bara till vanliga browser, system configuration...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och du har ett DMS3 chip?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    funkar inte

    svar: JA....

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Installerades DMS explorer på minneskortet då?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Vad är DMS Explorer och vad gör det? Måste man ha det för att kunna spela brända spel?

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    ...

    ja, dms explorer installerades.... jag kan installera media playern oxå men när jag startar om o så ska starta med knappen intryckt så kommer jag bara till d vanliga

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tryck hårdare på triangel (analoga knappar...) eller prova en annan handkontroll.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    hur stor plats tar det? så man vet hur mycket man ska ta bort...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Exclamation corrupted data

    När jag installerat DMS-explorer så installeras det tre filer på memory card:et som heter Corrupted data. Storleken är ? kb.

    När jag ska starta genom att hålla in trekant finns bara browser att välja mellan. Ska inte explorer va med där? Eller hur startar man explorer annars?

    Jag har ett DMS3 chip.

    Need Help

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det är ju DMS Explorer du är inne i då ju. Vad skall du göra med Explorern då? Om du väljer alternativet Browser så kommer du ju till PS2ans vanliga browser. Att det blir tre filer som heter Corrupted data är normalt skall vara så.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    måste man ha ett dms3 eller dms3+ chip i sin ps2 för att kunna lägga in dms explorer på minneskortet ?
    Last edited by VonPluring; 2004-09-29 at 20:02.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Vad e dms explorer?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hmm funkar detta med DMS4 pro oxå eller?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det skall det väl göra, men jag är inte så påläst på dms4 chippens programhantering längre. Kan ju vara något nyare du skall använda för dms4 chippen som har stöd för chippets inbyggda minnesbank. Kolla vad du kan ladda ner från www.dms4.com så löser det sig nog...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 18:47
  2. Anvisning för uppstart av PS1/DVD/Program från minneskortet m.m.
    By Hansi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-25, 15:40
  3. program till minneskortet
    By happymp3 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 19:20
  4. Dms 3
    By windows in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-08-07, 20:49
  5. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •