Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: ett problem!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    ett problem!

    Jag köpte min polares Xbox häromdan. Och det var inte chippat, så i Måndags åkte jag och chippade det. Valde ett billigt chip som jag tror heter Xecutor 2, det står så när man startar Xboxet iaf. Så idag testade jag att bränna ett spel på en sån här skiva (WhiteTop DVD+R 8xspeed) från ********.com. Och när jag testade spelet i Xboxet sen så funkade det, menyerna kom upp och jag kunde starta spelet. Spelade i 30 sek, sen var jag tvungen att äta. När jag kom tillbaka å trycka bort "start menyn" så jag skulle spela, då låste sig spelet. Så jag startade om Xboxet och då funkar menyerna och när man ska starta spelet så laddar den och sen kommer det upp text, typ att skivan kan vara skadad eller smutsig. Så jag brännde ut ett annat spel, och då hör man lasern/skiv spelaren försöka läsa skivan, och efter nån minut kommer samma text upp som på det andra spelet, "skivan kan vara skadad eller smutsig". Det kommer inte upp något alls förutom texten.

    Mitt Xbox har en samsung läsare.

    Mina frågor är:
    Varför kommer jag till menyerna i det första spelet, och inte det andra?
    Kan det vara mina skivor som e för "dåliga"?
    Någon jag snackade med sa att jag skulle skaffa något "superdisc", kan det ha med saken att göra? eller har superdisc med hårddiskar att göra? (jag har standard HDD, ingen ny köpt).


    Väldigt tacksam för svar eftersom jag är nybörjare.

    /Fredrik.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    låter snarare som ett Ntcs (stavning?)-Pal fel. fibbla lite med regionsinställningarna så blir det nog bättre

Liknande diskussioner

  1. Jag har problem med sfv schecker, och ett spel jag tankat..
    By pimmen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-02, 14:19
  2. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  3. Problem med ett gäng spel! *HJäLP*
    By GreenFairy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 23:48
  4. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 14:04
  5. Felkod nr.13 är ett problem!!?!
    By lintan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 14:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •