Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Matrox 120GB_låter när den "laddar"

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    22

    Question Matrox 120GB_låter när den "laddar"

    Har precis bytt ut min gamla MATROX 40GB mot en ny på 120gb. Efter lite pillande så var jag färdig att installera min dashboard. Det första jag la märke till när jag bootade upp xboxen var att nu kunde jag höra hdd arbeta! En av mina kompisar sa att detta är ett normalt beteende för min hdd.

    Alltså ljudet är inte särskilt högljudt, låter ungefär som en gammal dator när cpun arbetar. Men jag skulle gärna vilja veta om detta är ett vanligt beetende för min hdd. Det skulle vara en pinna om jag var tvungen att byta in hdd, för ljudet är inte särskilt högt. Alla 80gb information skulle jag var tvungen att förlora om jag gjorde det

    Tacksam för svar så fort som möjligt


    SYS SPEC:

    MATROX 120GB DIAMOND 9 SERIES
    XBOX V.1
    CHIP: LPC något vet ej vad det är för något
    There can be only one......cameron


    American Cyborg on TAFS/forums

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det är vanligt beteende på din HD det är en 7200 spinnare, så länge det inte låter som en DISEL för då e det klippt är allt OKi. Det är plasten som HD ligger i som gör ljudet högre det funkar som en förstärkare. Klicka på mitt namn & kolla vad du kan göra med plast konsolen för att minska på ljudet & även värmen på så sätt.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    22
    Tack för svaret! Jag vet att en 7200 låter högre, fast min 40gb var oxå en 7200 men den låter inte alls!!! Minna laddningstider går markant bättre med min nya hdd, kanske mer cache minne====????

    Ljudet låter som en gammal cpu som tuggar "data". Men jag är van vid ljudet nu...
    There can be only one......cameron


    American Cyborg on TAFS/forums

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    22
    klicka på ditt namn, du menar gå in på din hemsida,. Har gjort det men jag hittar bara pytte små bilder av xbox??!??!+
    There can be only one......cameron


    American Cyborg on TAFS/forums

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25
    Originally posted by Vanderian
    Tack för svaret! Jag vet att en 7200 låter högre, fast min 40gb var oxå en 7200 men den låter inte alls!!! Minna laddningstider går markant bättre med min nya hdd, kanske mer cache minne====????

    Ljudet låter som en gammal cpu som tuggar "data". Men jag är van vid ljudet nu...
    En cpu låter väl inte mycke alls va.. du måste ha menat hårddisken i din gamla dator också...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Är det ngt på CPUn som låter så är det nog den där skitfläkten som brukar följa med CPUn, tror nog du menar HD som tuggar då låter den som ngn har stoppat en pinne i ekrarna på ett hjul.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    22
    mm tänkte fel, jag menar att den låter som en gammal hdd i en gammal dator. hårddiskarna i min pc är nya. men allting kör på nu,ljudet är inte så farligt längre. jag tycket mer om min nya hdd 120 för den verkar ha mer cache minne än den förra 40gb, det går lite snabbare....

    Tack alla här inne på detta forumet för de snabba replierna, jag är ny på psxcare...


    Pege hur hittar jag din guide om hdd===?????
    There can be only one......cameron


    American Cyborg on TAFS/forums

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Guide??? Det var en bild på hur jag sågade ut fyrkandet i palsten som håller HD på plats finns två bilder en utan HD sen hur det ser ut med HD i plastkonsolen, sidan är gjord för 800x600 i upplösning ser du små bilder så sänk till 800x600 så ser man dom bättrebara klicka på mitt namn så hittar du bilderna

Liknande diskussioner

  1. Den original Dashbord som på superdisc, e den crackad??
    By JYO in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 06:57
  2. Min xbox låter konstigt när man lämnar den på..
    By ollie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 18:21
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-03, 20:53
  4. När kommer den stora prissänkningen??
    By Bill Rey in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-05-31, 22:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •