Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Ny uppdatering av DMS3 till version 1.6B

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Ny uppdatering av DMS3 till version 1.6B

    Idag släpptes version 1.6B av DMS3 Flash firmwaren. Denna version skall betraktas som BETA (ej helt färdig) men den fungerar perfekt. Version 1.7 kommer släppas så fort fixen för att få NTSC PS1 spel att gå i 60Hz på alla PS2 är färdig.


    Nyheter i version 1.6:

    Snabbt boot-mode: Håll ner START-knappen när du skall starta PS2 spel så startar dom direkt.

    Makrovision: Nu stängs även de utökade makrovisionsskydden som finns på ett fåtal dvd-filmer av. (Macrovision 2- och 4-colorstripe APS)

    DVD-filmer startar direkt, man behöver inte trycka på fyrkant vid uppstart längre

    Dev.olution Mode (ladda saker från minneskortet) startar snabbare. När DMS Explorer 2.0 släpps kommer det verkligen bli skillnad.

    PS2 spel kan ställas in så att dom alltid ger ut den färgsignal som är normal för basenheten, perfekt om man har en TV som ger svartvit bild och inte klarar RGB. Tryck R1 vid uppstart så blir det alltid PAL på en PAL-PS2 och NTSC på en NTSC-PS2.

    SCPH-10000 och SCPH-15000 (japanska) skall fungera korrekt nu, förutom att logotypen blir korrupt vid uppstart (vilket aldrig kommer att åtgärdas)

    Utöver detta har chipets kod snyggats till och ett par mindre programfel har rättats till.


    Ladda ner uppdateringen här

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjena ! De så att jag installerat ett dms3 chip men jag vet inte om chipet blir aktivt.ps2:n startar som vanligt men jag kommer inte in i dev menyn har även försökt att uppgradera den men det värkar ej funka. jag har provet att hålla in rest knappen i 1 sec. Men ingenting händer ?

Liknande diskussioner

  1. Version på DMS3?
    By rosenhof in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-03, 18:44
  2. Byta från Messiah till DMS3
    By Majestah in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 21:24
  3. chip till nya ps2 dms3 gammalt?
    By novastar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 23:12
  4. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 18:24
  5. Uppdatering av DVD driven till 2.10?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 08:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •