Skriv gärna frågor och kommentarer om Mega X-Key här.
Skriv gärna frågor och kommentarer om Mega X-Key här.
Ett exempel på vad man kan göra med Mega X-key...
Denna gamesave skall enligt uppgift låsa upp Midtown Madness till 100%
Har du en modifierad xbox så går det lika bra att lägga in saven direkt på hårddisken via t.ex. ftp.
Är Mega X-Key bättre än Action Replay? Och vart får man tag på spelfusk, samma webbplats som AR?
Det är två helt olika saker. Action Replay utför sina "fusk" genom att ändra på minnesadresser som används av spelet, t.ex. minnesadressen som håller reda på hur många liv man har eller vilka vapen man har.
Mega-X-key används för att ladda in gamesaves, dvs den information spelet sparar på t.ex. minneskort. Där lagras hur långt man kommit i spelet, vad man samlat på sig osv. Då kan man t.ex. få tillgång till alla bilar/vapen i ett spel, men man kan inte göra ett fusk så att man blir odödlig.
Då hänger jag med, tror jag . Men som det står på er sida så kan man ju göra "lite" mer med Mega X-Key än bara ha den som fuskadapter.
Förvisso kan man ju göra samma sak med en Action Replay, men Mega X-Key kanske är bättre, men det vet jag inte
Kollade lite på deras sida.
Det är väl inte så att man måste ha Mega X-Key:n inkopplad i datorn samtidigt som man använder den i Xboxen, eller?
Vilken version är det ni säljer?
Nej, man kopplar den antingen till xboxen eller till datorn, inte båda samtidigt. Man får med en usb-adapter så att man kan koppla den till xboxen.
Version?
Det är "Official Mega X-Key Retail Package"
Senaste programvaran är det bara att ladda ner från tillverkarens hemsida
http://www.megaxkey.com/index.php?section=product
OK! Men vilke USB-version är det 1.0 eller 2.0?
Eftersom den är gjord i Nordamerika, fungerar den på en omodifierad XB, eller hårdvara kanske inte är regionslåsta?
Går det att även föra över musik-filer till XB:n?
Ingen som vet?
Det är USB 1.0
Boxen ser den som ett vanligt minneskort, så det behövs inga modifieringar.
Jag tror inte du har någon funktion för att hantera musik på minneskort i en omodifierad xbox. Är boxen modifierad så kan du ju alltid köra program som kan kopiera vad som helst mellan minneskort och hårddisk.
Minneskortet kommer ju upp som en egen "hårddiskbokstav", iofs tror jag inte alla program har stöd för det.
Ett köp senare i höst skulle jag tro.
Har liksom inget minneskort, och MXK verkar ju vara så mycket mer än bara minneskort/fuskadapter (även fast dessa kanske är basfunktionerna).
Tack för hjälpen Hansi-mannen
Funkar den även som en "usb-nyckel"???
alltså kan man använda den till att föra över olika filer drån dator till dator???
Typ bilder, saves till datorspel, mm...
Köp inte Action Replay. Den ändrar faktiskt inte minnesadresser! Den gör det på alla andra konsoler utom XBOX. Här är det bara ett simpelt minneskort, med PC-adapter och drivrutin.
Dessutom verkar den inte fungera som den skall. Trots att jag lagt in de modifierade save'arna så har jag inte lyckats få spelen att ladda dem!
är det rätt version då? alltså PAL och NTSC... finns ju olika PAL och olika NTSC också... oftast måste det vara samma...
Bookmarks