Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: W A R N I N G - - P S 2 G A M E P R O

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

W A R N I N G - - P S 2 G A M E P R O

Dom som inte är helt säker på att dom vill slösa bort en massa pengar som någon annan kan gå och köpa godis och tuggumin för gör säkrast i att inte ha med denna kille att göra..

End of message...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Och det där gäller väl individer i allmänhet som har den dåliga smaken att SÄLJA piratkopierade spel. Handlar man av en sådan säljare så får man förvänta sig att det kan gå åt skogen.

De organisationer som bekämpar den typen av verksamhet har bra koll. Om du hittat en sådan verksamhet som den du nämner som är mycket synlig på nätet så är det självklart att antipiratorganisationerna är på gång och gör allt dom kan för att stänga ner deras verksamhet.

Så antingen blir du blåst på pengarna och inblandad i eventuella utredningar eftersom säljaren åkt fast, eller så blir du blåst av säljaren när han kommit på att han lika gärna kan tjäna pengar UTAN att behöva springa till posten varje dag. Det är ju inte någon hederlig snubbe att börja med, inget långt steg att ta från att vara piratkopierare till att bli bedragare.

...sådär, nu har jag skottat rejält med grus i glashuset, ska bli kul att se vad jag får för kommentarer från vår egen anti-fanclub :-)

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0
    Instämmer till fullo.

Beställde x antal spel för ungefär 4 månader(!) sedan, och betalningen gjordes kort därefter.
    Har inte hört ett skit ifrån honom sen dess, även att han har fått fyra-fem mail ifrån mig angående min beställning (och betalning).

Kan nämna att jag beställt från honom innan dess, då det hette **********, och då har det aldrig varit något problem.
    Men som sagt, någon gång skall ju även dessa personer svika och lura en. Den dagen då man är nöjd med vad man har tjänat i en sådan här "olaglig verksamhet", och av ren snålhet bara vill ha mer pengar(utan att bry sig om själva spelen), ja då händer sånt här. Bara att räkna med.

Själv har jag lärt mig en läxa utav det här, och kommer aldrig mer beställa "svarta" spel från nätet.

Tack och hej.

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Det roliga är att när den siten var igång som mest så rekomenderade han psxcare som moddchip installatörer..

o det kanske va "snällt" eller hur man ska säga

En nära kompis har handlat av honom ett par ggr. utan problem. inte för att jag säger att det är bra. men iallafall
    .:JompZ:.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Red face

Varför inte köpa spelen på en "riktig butik"?
    Istället för att köpa spel som ni aldrig kommer att få...

Och ni som brukar få hans nyhets-fake-brev läs noga det här:

Rykten på nätet...
    Det florerar en del rykten (på div. forum) om att jag inte skickar spel och
    att jag inte svarar på email. Förmodligen en konkurrent som är ute efter att
    förstöra för mig. Många retar sig nog på mina låga priser.
    Jag vill dock påpeka att en del paket har blivit beslagtagna, men det är
    inget som du som kund behöver oroa dig för. Jag står för den merkostnad
    det innebär för mig att skicka nya spel. Hör bara av dig till mig om paketet
    inte har kommit fram efter 2 - 3 veckor. Längre skall det inte ta.
    Jag har ändrat på mina rutiner numera, jag skickar inte mycket på samma
    postkontor längre. Det var därför paketen hade tagits i beslag. Detta
    gäller alltså i Thailand, i Sverige så tas ju inget i beslag. Här gäller EU
    regler; enskilda paket med spel för eget bruk kan inte tas i beslag.

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

PSX gamepro!!!!!!

Stämmer att den jävel skicka ingen spel, stämmer oxo att han skicka ut en nyhetsbrev som beklaga detta och han ska ordnar det (men det kommer aldrig nåt iallafall), stämmer oxo att han aldrig svara mailen.
    Tycker att ALLA ska bojkotta idioten och gör allt i sin makt att sprida ordet om denna typen. Man kanske skulle prata med SEB banken om hans verksamhet + upplysa alla webhotels (som han blir utslängd ifrån ) om vad han håller på med, helt enkelt jävlas tillbaks. Jag torskade 2 lax till ********** och vill har tillbaks den i nån form.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Tråkigt att ni förlorat pengar men... SKYLL ER SJÄLVA!!!
    Ingen idé att beklaga er. Ni får räkna med sånt här när ni har att göra med pirat!!!
    Ni lurar speltillverkarna och ni blir lurade. Går på ett ut...

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Respekt
    23
    2 laxar i lax ask.
    säg inte att det va förskott ...

köp alltid mot postförskott. om ni ska köpa nåt.

Måste bara tillägga att all piratverksamhet inte är av typen kontant vinning, och att många småbarnspappor och mammor kopierar t.ex D-tv kort till vänner och bekanta.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner