Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Raincoat Flasher

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Raincoat Flasher

    Jag ska flasha min 2 MB ST 29F002 TSOP med hjälp av ett homebrew chipp, men det ända sättet att kunna göra det verkar vara att flasha med Raincoat. Nu är jag inte sådär jätte hemma med Linux så jag skulle bli väldigt glad om någon skulle kunna förklara hur jag använder det programmet.

    Hur installerar jag det på boxen, eller behöver jag verkligen installera det (kör från cd)? Vad ska jag skriva för kommandon, behöver jag ett tangentbord eller kan jag fixa detta genom hyperterminalen?

    /Dan

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    raincoat m.m

    Du behöver INTE kunna något om Linux för att modda med hjälp av raincoat och 007.

    1) Fixa det s.k "007savewithraincoat", vilket är savegame hacket för 007 Agent under Fire.

    2) Kopiera över detta gamesave till en minnesmodul (som du kan få för under hundralappen).

    3) När du nu fixat 007 gamesavet till minnesmodulen, så är du färdig för att mycket enkelt modda Xboxs.

    Ovan tre punkter behöver bara göras EN gång totalt. Nedan följer den procedur du nu kan göra vid varje moddning.

    4) Kopiera nu över (från minnesmodulen) 007 gamesave till din omoddade Xbox hårddisk

    5) Fixa och starta ett original 007 Agent under Fire spel

    6) Ladda nu det lagrade 007 gamesave ifrån hårddisken

    Xboxen är nu hackad och du kan nu göra en telnet till 192.168.0.64 och gå ner i savegame directoriet (cd ../../media/E/UDATA/4541000d/000000000000/raincoat). Kör där ?./raincoat -p bios.bin? och boxen är flashad. Detta föresätter självklart att boxen är lödd på de två nödvändiga ställena som medger skrivning till original bios.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "behöver inte kunna NÅGOT om linux" :-)

    Lite koll måste man ju ha för att hitta raincoaten och starta den. Många som läser här vet säkert inte ens hur DOS fungerar utan är uppfödda med att klicka på fönster.

    Här är lite mer info för den som fastnat:

    telnet 192.168.0.64

    login:root
    lösen:xbox


    cd /media/E/UDATA/4541000d/000000000000/raincoat


    ./raincoat -p bios.bin

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sorry, grus i ögonen, såg nu att du skrivit exakt samma sak längst ner i din text...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Tack för svaren, men om jag inte har något minneskort eller 007 spel ska jag väll kunna installera raincoat v0.501 på något vis och använda mitt homebrewchipp

    (Jag tänkte testa å köpa dessa prylar men jag har inte lyckats hitta "007savewithraincoat" när jag sökt på DC...)

Liknande diskussioner

  1. Raincoat till minneskort via AR
    By Zyphoon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-21, 10:28
  2. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 17:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •