Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Wolfenstein "Bootar om efter backup på HD"

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

Wolfenstein "Bootar om efter backup på HD"

Hej.

jag har lagt in Wolfenstein på min 120.Gig Hd med 80.Gig kvar..
    när jag försöker starta spelet så bootar den om "hoppar tillbaka"
    någon som vet om man måste patcha in en Boot redirect ???

När jag startar spelet från min HD med skivan i så går den igång.

Lite smått irriterande då jag har min X-Box i bilen och inte vill repa skivorna jag äger pg.av för hög fart och gupp *skratt*
    /V

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

Hmmm

Någon som orkar ha en aning ??

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

Fixade sig.

En vän gjorde en patch åt mig som verkar fungera på alla spel.
    något om att redirecta mediaflaggor eller nått.

Tack iallafall fastän ingen orkade svara.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Örebro
    Respekt
    0
    Jag har samma problem, skulle du kunna skicka den där patchen till mig?

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

Patch till spel som inte Bootar..

Nopps..

Patchen som kringgår de mediaflaggor vissa spel söker "Wolfenstein, The Sims och alla nya spel."

Tänker jag hålla hårt i.

Dels för att vännen min specialskrev den åt mig, och andra användare kan uppgradera sin bios till någon 4499 eller så...

Fördelen med patchen är att man slipper uppgradera bios och kan låna ut skivan till kompisar utan att bry sig om de har senaste biosupgraderingen eller inte *s*

Så ni som har detta problem uppgradera till Bios v.4977 och stäng av [ In Game Reset ] = IGR.

så patchar jag mina spel i fortsättningen och slipper strulet *ler*

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Re: Patch till spel som inte Bootar..

Originally posted by Vampire
    Nopps..

Patchen som kringgår de mediaflaggor vissa spel söker "Wolfenstein, The Sims och alla nya spel."

Tänker jag hålla hårt i.

Dels för att vännen min specialskrev den åt mig, och andra användare kan uppgradera sin bios till någon 4499 eller så...

Fördelen med patchen är att man slipper uppgradera bios och kan låna ut skivan till kompisar utan att bry sig om de har senaste biosupgraderingen eller inte *s*

Så ni som har detta problem uppgradera till Bios v.4977 och stäng av [ In Game Reset ] = IGR.

så patchar jag mina spel i fortsättningen och slipper strulet *ler*
    Det finns flera universella patch program (Adr Patcher mfl) som kan patcha media flaggan och göra allt du pratar om ovan.
    Men om man mot förmodan inte vill köra senaste bios och slippa detta onödiga patchande (???????) så kan man också tex föra över spelen med iso xfer , dvd2xbox plus ett antal flera program.
    Så det är egentligen en skitsak att patcha om man nu är så jobbig att man vill hålla på med sånt.

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

*ler*

Tja, men då man ändå skall bränna en backup till DVD kan man lika gärna lägga till en fil extra som kringgår allt
    tar ju inte lång tid alls.

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0

sims??

Tja jag har problem med sims. har kopierat med dvd2xbox men det hjälper inte, när jag startar spelet får jag endast upp en svart skärm.

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    Adr Patcher verkar ju bara fungera om man först för över spelet till hårddisken. Sims går inte att föra över (jag har försökt med flera olika program) och sedan har jag ingen DVD-brännare utan vill kopiera från dvd direkt till xboxen, hur gör jag då???

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    ADR-Patcher patchar iso filen inte det uppackade spelet.

Kör man med senaste bios tex X24977 och uppåt eller M7 så behöver man inga patchar whatsoever och kan bränna dem på en skiva (förutom vissa spel som inte vill lira från HD el DVD då måste man ha en patch som är speciell för just de spelet (släpps ofta av release gruppen kort efteråt då de ser att de missat det). Sims ska inte vara några problem att föra över med ngn ftp klient, kan dock var astrul att starta detta från olika dashboards. Så testa starta det från boxplorer/xbmp/avalaunch/evox. Jag har kört massa sims och startade de då från xbmp.

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0

sims

tja grejen är den att jag har på originalskiva som jag vill föra över. och min ftpclient som kan föra över allt annat kan inte föra över sims eftersom den inte hittar rätt filer på skivan.

men hur bytar man bios/dashboards? o var kan jag hitta de filerna?

Liknande diskussioner

1. BAckup på org spel
    By avskedsfest in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-08-22, 15:40
  2. Backup program för .bin/.nrg/.img
    By BoneZ in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-10-11, 02:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner