Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: är det någon som fixat det på 5 minuter ?

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22

Thumbs down är det någon som fixat det på 5 minuter ?

hej jag undrar om det är någon som har installerat ett matrix chip på sin xbox och fått installationen att gå lika smidigt som installations videon hänvisar till "matrix chip installed by a woman in 15 seconds"

Jag installerade ett matrix chip på min xbox det tog ca 3 dygn innan jag fick till det ,och nu köpte min bror ett och vi höll på i ca 4 timmar idag och vi fick ej fixat detta idag.

vi har bägge version 1.0 på boxarna som ska vara det lättaste, undrar hur svårt det är att få installerat dom på en version 1.1 då måste man nog kunna svart magi.

undrar vad sverker olofson i programmet plus hade sagt om marknadsföringen av detta chip.

men som sagt det hade varit intressant att veta om någon lyckats att installera chippet på 5 minuter.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    0
    Jag har installerat matrixchip på 1.1 boxar genom att bara skruva dit det utan justeringar och det har fungerat direkt. Visserligen efter lite bearbetning med en kniv på moderkortet men men, under 5 minuter gick nog själva skruvandet på i alla fall...=)

Mvh

/Martin

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    bearbetning på en kniv på moderkortet vad menar du då , ska man skrapa på själva d0 punkten och/eller pogokontakterna ,när jag monterade på min som jag fickt till efter 3 dagar så tvättade jag själva pogo kontakterna och d0 punkten med aceton för att få bort eventuell lack, jag tog även bort den lilla washern som ska vara mellan chipet och moderkortet,

men det jag tycker är konstigt var att jag fick chippet att blinka grönt men chippet aktiverades ej ändå.

när det blinkar grönt är det då ett tecken på att chippet har kontakt med själva d0 punkten,

tacksam för alla svar...........

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    0
    Ja, jag skrapade bort lacken med en kniv och det fungerade perfekt...

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    ok tack för tipset Schlbuditz jag ska testa det och återkommer senare med resultatet

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    hur kan ni köpa Matrix chippen igentligen??

verkar ta timmar för väldigt många och kanske 5% får sina boxar förstörda.

köp ett riktigt chipp. instaleras på 2-3 minuter (när moderkortet är urplockat)

Liknande diskussioner

1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  2. Är det någon som varför det inte går att skapa mapar p F
    By Hotdanne in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 11:00
  3. Finns det någon som har tyckats ta backup på svenska Tarzan? Hur gör man?
    By Krille2 in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-05-16, 15:28
  4. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 19:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner