Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Flasha Bios

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Flasha Bios

Tjena,

Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag har ett Executer 2.2 Pro som jag tänkte flasha.

Om jag ska flasha in ett 1024k bios hur skall switcharna stå?

Viloket läge är ON respektive när den lilla panelen är fast tejpad upp och ner på XBOX panelen.

Enligt den blå DIP switchen så är Switcharna ON i läge enligt pilens riktning, men då verkar inte manualen jag fick stämma.

När jag har flashat hur vet jag att jag har rätt bios exempelvis 4977, går det att kolla det på något sätt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Slite, den här får du svara på. Jag är för trött nu för att komma ihåg hur switcharna fungerar...

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Verkar som om Pro chippet blir lite "förvirrat" ibland, och man kan behöva slå om Flashprotect switchen ett par gånger innan den fattar att man verkligen VILL flasha chippet.

Har för mig att alla switcharna skall stå i samma läge, och det är det enda läget som Cromwell-bioset hoppar igång i, tror att det är alla on (eller alla off) kommer aldrig ihåg det där

Och enklaste sättet att se om flashningen har gåt bra är ju att använda ett "färgat" BIOS, exempelvis X2_4977_blue. Då ser man ju direkt vid uppstart att flashningen gått bra.

Annars kan man ju säga som så att bootar xboxen med chippet aktiverat och DU inte får upp Cromwell bioset så har nog flashningen gått bra då också

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Flasha

Ok,

Vilken storlek på bios ska jag välja, 256,512 eller 1024?

Som det ser ut nu när jag bootar så startar den upp med det animerade X:et i grönt som sedan blir blått och det står Executer-2 under det.

Kan man slå om switcharna när xboxen är igån eller måste den vara av?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Flasha 1024.

Ett PRO chip går antagligen att starta även om man råkat flasha det med 512 eller 256, bara man ställer switcharna rätt, men det är dumt att chansa.

Eftersom X:et blir blått och det står x-ecuter 2 så har du lyckats nu iallafall.

Man bör slå om switcharna med boxen avstängd, vi har inte testat vilka switchar som har effekt om man slår om dom med boxen igång.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Färg

Kanon!

Är det X:et som ska ändra färg, om man testar ett annat bios?

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Beror på ... om den som gjort det bioset har valt att "färga" det. Om inte får du det vanliga gröna krysset. MEn du kan oftast se att det inte är ett Microsoft bios om det står EXECUTER2 eller MATRIX INSIDE under krysset vid en kall-start av boxen

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Flasha

Ok, tack för all hjälp!!

Liknande diskussioner

1. Flasha bios
    By ulj in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-07-12, 17:56
  2. Flasha Bios?
    By seuron in forum BIOS versioner och flashning