Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hansi! Pris på spec-moddning?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    48
    Respekt
    22

    Post Hansi! Pris på spec-moddning?

    En polare har tjackat ett messiah1 av er löst och Inte slutfört sin modifikation/lödningarna... han ansåg att det var för svårt för honom att fortsätta!
    Utför ni installationer av messiah chip om man har kvitto på chippet från er och om man har monterat loss chippet efter hans misslyckade försök? isåfall vad blir priset? och om maskinen överhuvudtaget inte skulle fungera efter hans ingrepp vad blir priset då? Statusen på chippet är: förtennade lödöar med fastlödda kablar.
    Do not underestimate the power of PlayStation!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi tar 1000:- för att montera chipet.
    Måste vi städa bort en befintlig installation kostar det c:a 350:- beroende på hur illa det är. Har man roat sig med att sätta fast kablarna med superlim eller andra dumheter så får man tillbaka ps2:an i en påse, och har man inte sagt till om det så gör man bäst i att inte visa sig för teknikern som satte lödpennan i limmet och fick skiten i ögonen :-)
    Går PS2:an inte att starta utan chip så måste du vara beredd att reparation kan kosta 1000:- om vi skall påbörja en felsökning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    121
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong> Har man roat sig med att sätta fast kablarna med superlim eller andra dumheter så får man tillbaka ps2:an i en påse, och har man inte sagt till om det så gör man bäst i att inte visa sig för teknikern som satte lödpennan i limmet och fick skiten i ögonen :-)</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">hehe, den var bra.....

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    ...based on a true story...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Vad då, händer det något farligt om lödpennor kommer i kontakt med superlim?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Stefan:
    <strong>Vad då, händer det något farligt om lödpennor kommer i kontakt med superlim?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är inte alls skönt att få ångorna av det i ögonen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Pris på laser, Hansi
    By Chrismo in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-21, 12:29
  2. pris? (Hansi)
    By A proud Xbox 0wner in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 23:53
  3. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  4. Hansi ,messiah pris
    By L33tCrEw in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-04, 16:39
  5. Moddning av Sony DVP-S735D
    By Jockee in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-01-14, 14:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •