Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Stor fil

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Stor fil

    Hej,
    Jag har en stor .zip fil nedlagd på XBoxens hårddisk (ca 4.2GB) och nu kan jag inte ftp:a tillbaka denna fil till min dator.
    Jag har testat cuteFTP, Total Commander, FlashFXP och WSFTP men inget program lyckas få tillbaka filen. De flesta stannar efter att ha fått över 4GB, cuteFTP rapporterar att filen är 280GB stor och att destinationen saknar plats..
    Verkar alltså som de inte kan hantera filer över 4GB. Konstiga är att jag lyckades få över filen (med hjälp av Total Commander).

    Finns det någon med samma problem som lyckats lösa detta?
    Jag har också letat efter ett zip program som skulle kunna köras på xboxen, då jag skulle kunna packa upp filen där och sedan få över filerna enskilt.

    mvh
    Daniel

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för filsystem på din dator då?

    Du måste ha NTFS för att kunna lagra en så stor fil.

    Jag är förvånad att xboxen kunde lagra den...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Yep, Jag kör NTFS (Windows XP).

    Så här i efterhand inser jag ju mitt misstag, men det sura är nu att i den här zip filen ligger alla mina mp3 låtar, och nu får jag inte tillbaka dem. .

    Men det finns kanske inget att göra? Att försöka läsa hårddisken direkt via datorn funkade inte heller och det var det sista jag kunde komma på.

    mvh
    Daniel

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova att starta xbox media player så att du använder filezilla ftp:n istället för evolution-x ftp:n.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men här fanns ett problem som även drabbat mig. har precis som daniel77 en fil på över 4gb på min xbox innehållande mp3... nu vill jag inte få tillbaka den till min pc, utan bara radera filen från min xbox då den tar upp onödigt utrymme. dessvärre vill inte xboxen låta mig ta bort filen utan svarar med följande felmeddelande:

    "ett fel inträffade när filen eller mappen skulle tas bort från FTP-servern. Kontrollera att du har åtkomstbehörighet till den här mappen"

    "Detaljer: 553 requested action not taken"

    någon som har en lösning på mitt problem får väldigt gärna svara, tack på förhand!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23
    radera filen från xboxen istället
    Detta är min signatur

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •