Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: xbox 1.1 med X-ecuter 2 PRO fryser sporadiskt

  1. #1

    Unhappy xbox 1.1 med X-ecuter 2 PRO fryser sporadiskt

    Ok, jag har följande:

    xbox v1.1
    X-ecuter 2 PRO (monterad av PSX-Care)
    Maxtor 120 GB 7200 rpm (monterad själv)

    Mitt problem är att xboxen hänger sig och fryser sporadiskt och ganska ofta. Vanligast är att den gör detta en kort stund efter uppstart, efter ett par minuter cirka men tiden varierar något.

    Hela den aktuella bilden fryser (det blir alltså inte svart) och vid några få tillfällen hänger sig till och med ljudet med ett hackande läte men oftast blir det tyst.

    Hängningen uppstår oberoende av vad jag gör. Det kan vara mitt i ett spel, en film (XBMP) eller ute i Evox-menyn. När det väl hängt sig måste jag starta om med strömbrytaren men oftast fortsätter den att hänga sig väldigt många gånger tills det slutligen släpper. Why why why?

    Jag satta i hårddisken direkt efter att jag fått X-ecuter 2 PRO monterat så jag kan inte säga om felet fanns innan jag gjorde det, men det var iallafall inget fel så länge xboxen var omodifierad.

    Någon som känner igen detta och kanske kan hjälpa mig?

    /Thomas

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det KAN bero på monteringen av chipet, kom in med boxen så kan vi kolla att lödningarna är ok.

  3. #3
    Tack Hansi.

    Nu har jag faktiskt inte fått någon hängning på ett tag - inte sedan jag lade in XBMP som dashboard (releasen från 21 juli). Enligt mitt resonemang ovan så borde inte detta ha någon betydelse, men vi får väl se...

    Om det ändå blir fel igen så kikar jag in hos er.

    Hm, jag kom på en annan sak men jag ska se om jag hittar nån annan lämplig thread att posta i.

    /Thomas

  4. #4

    Thumbs up

    Fortfarande ingen hängning! Tydligen löste sig problemet när jag började köra XBMP som dashboard istället för Evox. Tummen upp!

    /Thomas

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    148
    Respekt
    0

    Samma problem

    Hade faktiskt samma problem som du hade och jag bytte också till XBMP som dashboard och vips så försvann alla problem. Uppgraderade även till X2 4977 bioset så det kan ju iofs ha varit det med.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi reparerade nyligen en kunds xbox där en ytmonterad komponent inte blivit korrekt lödd vid tillverkningen. När boxen blev varm så "lyfte" ena polen på komponenten och tappade kontakt med xboxen = tvärnit.

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Evolution-X 1.8.3285 dashboard & Evox D.6 bios released!
    By D@nsken in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 12:01
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •