Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Knife swap?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

Question Knife swap?

Skulle nån vänlig själ kunna beskriva knife-swappen för mig? Som jag har förstått det kan man med lite pillrande spela sina backuper med bara AR och utan att behöva öppna chassit. Stämmer det?

Tacksam för svar.

Testa inte denna metoden den är både helt CP och dum köp ett Messiah och var glad
    Har ingen signatur för det tar plats på servern

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

Att skicka in den på messiah-mod kostar typ 2200. Kan du vara lite mer specifik, varför är metoden "helt CP och dessutom dum"?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

Silver Surfer
    har du provat den swappen? jag har använt den ett tag, man kan bara ska da ps2an om man använder fel verktyg.

eftersom jag har dvd regionx ska jag beskriva med den. ar2 är dock bättre.

1.tabort främre delen på cd släden. (kan limmas tillbaka utan synlig skillnad senare)

boota med dvd region x (eller ar2)

när regionerna kommer up,123456789 (regionx) så utför du swappen. använd ingen kniv! jag rekomenderar ett gammal telefon kort kredit kort, liknande.

sedan tar du en "pinne" och trycker på det vita kugghjulet. (ta en lampa och lys under cd luckan så kommer du att hitta den) tryck på kugghjulet med pinnen så att det snurrar motsols. använd inget hårt eller vasst förmål för detta. jag använder en plast grej från en gammal bläck penna.

tryck på start. (backupper låter mer så var inte orolig för det)

verkar det svårt? tro mig det är det inte. på ps2ownz .com finns det flera olika swap guider. välj cog/knife swappen men swappa med ett telefon kort som jag nämnde.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

hmm mitt inlägg blev grötigt, sorry. läs en guide för kog/knife swap ps2ownz .com men kom ihåg. använd ett telekort (snabbt och ofarligt) och sedan ett mjukt pinne liknande före mål som du kan trycka på kugghjulet med.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Sverige
    Respekt
    0

Har hört fler som använder den här metoden..

Fråga bara: Skadas lasern när man gör detta? (dvs tar den skada på längre sikt, precis som vissa modchips kan åstakomma?)..

Jag har en 3000R modell, så jag måste köpa Messiah (2300kr, dyrt för en student..)..
    Finns det ngn anledning att köpa chip när man istället kan använda knife/cog metoden?

<small>[ 04 September 2002, 13:04: Meddelandet redigerat av: cnt97 ]</small>
    / Adde

Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Malmö, Sweden
    Respekt
    0

Lightbulb

kör du den här swap-metoden så funkar det bara med 74-minuters rippar. vissa "små" 80-minuters funkar också, det beror helt på storleken på dvd region x-skivan. har någon provat att jämföra om det går att köra större skivor med t.ex AR2?

har kört den här metoden i snart två år nu och den funkar perfekt, inga skador på linsen eller släden eller nånting. (använder iofs inte min ps2:a så jättemycket) fast det är beklagligt att bara 74min-skivor funkar, så det blir nog iallafall ett chip snart =] nu vet man ju att chippen funkar tillsammans med den officiella network-adaptern, så...

Liknande diskussioner

1. Swap Disc - CD-r skivor
    By SickMinder in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 12:14
  2. knife swap och 80-mins?
    By gaffa in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 19:11
  3. swap med patch
    By freddeandersson in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-03-02, 04:32
  4. Senaste nytt Neo 4
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP