Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: En enkel fråga.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    En enkel fråga.

    Hej! Jag ska införskaffa LIVE nu men först har jag en liten fråga. Jag är ansluten med COMHEM och jag undrar om man kan skippa router och bara logga in sig på pc:n och sedan rycka ur nätverks kabeln för att stoppa in den i xboxen och ansluta till LIVE.
    Om någon vet om detta funkar eller om någon skulle kunna testa detta så skulle jag vara mycket tacksam för du slipper jag köpa en router.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Testa själv :-)

    Om det fungerar eller inte beror på vad COMHEM tycker om att du helt plötsligt byter MAC adress på nätverkskortet.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om man bara för en ip-adress så kör man static ip = YES på boxen och matar in t.ex. 192.168.0.2. Sedan ser man till att köra Windows NT/2000/XP, då har man nämligen en liten flik som heter "Advanced" eller "Avancerat" bland sina nätverksinställningar. Använd denna för att sätta en extra ip-adress på nätverkskortet, t.ex. 192.168.0.1. Då har du både den ip-adress du får från internetoperatören och 192.168.0.1 på samma nätverkskort.

    Har du inget av ovan OS så sätt in ett nätverkskort till i datorn som du kopplar till boxen, korten kostar nu en 75:- 100/10 MB på onoff.
    se här för mer info
    Last edited by pege63; 2003-07-22 at 20:05.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Detta ska jag testa med. Tack ska du ha.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Originally posted by pege63
    Om man bara för en ip-adress så kör man static ip = YES på boxen och matar in t.ex. 192.168.0.2. Sedan ser man till att köra Windows NT/2000/XP, då har man nämligen en liten flik som heter "Advanced" eller "Avancerat" bland sina nätverksinställningar. Använd denna för att sätta en extra ip-adress på nätverkskortet, t.ex. 192.168.0.1. Då har du både den ip-adress du får från internetoperatören och 192.168.0.1 på samma nätverkskort.

    Har du inget av ovan OS så sätt in ett nätverkskort till i datorn som du kopplar till boxen, korten kostar nu en 75:- 100/10 MB på onoff.
    se här för mer info
    Med ovan så kan du surfa internet och komma åt xboxen samtidigt, tor dock inte att det finns någon routing funktion i ovan lösning och därmed kommer inte boxen att kunna köra LIVE, om du däremot använder dig av internet connection sharing eller annan mjukvaru router så är det lugnt (2 NIC´s rekommenderas).

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22
    Jag har för mig att det skall gå att aktivera routing i 2000 och i XP men jag tror inte att det hjälper efter som de flesta routrar på internet inte routar "Fria" IP nummer serier som 192.168.X.X eller 10 nät. Så att använda internet connection share är nog en bättre idé.

    =] Lycka till! [=
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

Liknande diskussioner

  1. Troligen Enkel Fråga
    By skytraveller in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-29, 23:55
  2. snabb men enkel fråga....
    By kLaN in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-03, 14:40
  3. En enkel fråga (Hansi)
    By ceux in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-08, 21:43
  4. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46
  5. Enkel fråga om Neo 2.2
    By Mungo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-02-02, 10:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •