Jag måste avaktivera nätverket med xboxen om jag ska kunna surfa på nätet, mycket störande. Nån som vad jag gjort för fel? Har läst tutorials..
Jag måste avaktivera nätverket med xboxen om jag ska kunna surfa på nätet, mycket störande. Nån som vad jag gjort för fel? Har läst tutorials..
Vi har faktiskt ingen aning om hur du konfigurerat ditt nätverk, du kan väl beskriva hur du gjort...
Är ny på nätverk så jag vet inte vilka inställningar du menar. Läste en tutorial och gjorde som den sa. Har ett kort till xboxen som är inställd på en IP, def. gateway är inställd på samma och xboxen har ett eget IP plus def. gateway samma som PC'n.
Du har alltså kopplat xboxen, pc:n och bredbandsmodemet på samma hub/switch?
Isåfall försöker antagligen både boxen och pc:n få automatisk ip-adress, men ditt bredband tillåter bara att du har en adress/dator inkopplad i taget.
Nope. Har två nätverkskort i burken.
Se hit under "EvolutionX Using Two Network Interface Cards" för en lösning.
Jepp, det var den tutorialen jag använde mig utav.
Funkar inte..
Verkar dock som det är en bugg nånstans för häromdagen lyckades jag surfa i flera minuter med xboxens-nät aktiverat.
Funkar hur bra som helst för mig iaf, du säger ju inte mycket OM dina IP nr heller, har du en fast ip fr Internetleverantören eller en DHCP IP, vad har du för OS, har du ett nätverk, osv?
EX:
(PC)IP:192.168.15.2
(Xbox)IP:192.168.15.3
nätmsk: 255.255.255.0
gateway:192.168.15.1
Det är precis sådär jag satt upp det hela för tillfället.
Tilläggas bör, att jag vid ett tidigare tillfälle lyckades surfa och FTP:a samtidigt hur länge som helst. Med samma program och inställningar. Men så fick jag intrång deluxe i datorn och formaterade. Sen har inget vart som det ska.
Nu får jag dock en ny dator i dagarna och så har jag beställt en router. Hoppas det ska gå bättre då.
Har samma problem som dig, de som installerade mitt LAN sa att jag måste ha en router för att det ska fungera. Vilket även bekräftades av en vän som är nätverkstekniker. Vill inte lägga pengarna på en router, så jag kör med nätverkskortet avaktiverat och sen när jag ska föra över något så aktiverar jag det.
Det är fel, du måste inte ha en router/switch/hub (men det underlättar).
Du kan använda 2 NICs hur enkelt som helst.
Jag föreslår dock att du sätter de båda NIC:arna på olika subnet annars brukar man få problem (och iom med att de sitter på olika subnet så behöver du en mjukvarurouter eller så kan du använda dig av microsofts inbyggda internet connection sharing)
Tro mig har jobbat med nätverk/routrar/brandväggar i många år.
Köpte mig en D-link-router för 495:- och pluggade in, sen var det bara till att koppla upp sig som vanligt med FTP och njuta av att tanka i ca 7500Kbps mot tidigare 3-5000.
hade liknande problem. lämnade "default gateway" fältet tomt på kortet som gåtr till xboxen, då funkade det.
Bookmarks