Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Val av videokabel till proj/TV?

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

Question Val av videokabel till proj/TV?

Har skaffat en Panasonic PT-AE100 projektor och tänkte nu skaffa en X-box för att få en enda device istället för DVD och HTPC. Sen att man får en spelburk på köpet är ju inte så fel

Nu ska jag välja en lämplig kabel för video ut. Har tittat på "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld" och "High Definition AV pack (original)". Är rätt kass på olika signalstandards så har några frågor kring detta.

Min proj har komposit, s-video, VGA samt komponent in och klarar 525i (480i), 625i, 525p (480p), 750p (720p), 1125i (1080i).

- Det bästa är väl att köra komponent från X-Box till projektor och då antar jag att man köper "HD AV Pack"? Bör det funka med min proj?

- Nu skulle jag ju egentligen vilja ha bild både till proj och TV och då funkar det väl inte med ovan sätt. Om jag köper en "RGB+S-video+AV+optisk" kan jag då ex. ta ut både s-video (projektor) och komposit (TV - tror inte min TV klarar RGB) samtidigt?

- Ett alternativ till ovan att skicka s-video till projen är ju att skicka RGB. Kan jag på nåt sätt få in denna signal i min proj, ex. genom VGA-porten?

- Vad skiljer egentligen mellan RGB och komponent?

Hade varit kanon att få lite klarhet i detta så jag får ut max bildkvalitet.

/Freddan

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag skulle absolut köpt en kabel med komponentvideo, så att du kan utnyttja HD-upplösningar och progressive scan på projektorn!

Sedan får man stå ut med att skifta kabel när man vill använda tv:n.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Thumbs up

Exakt kör med komponentvideo-sladden, jag har den och jag har även en likadan projektor som jag lirar på och det funkar kanon!!!! Inget snack om saken egentligen.... :-)

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Man blir ju sugen på en komponentkabel alltså eftersom dom flesta säger att det blir så stor skillnad. Plus att Bagger redan testat med samma proj. Finns det ngn X-box-kabel som har allt (s-video, komposit, digital ut)?

Jag har ju tänkt att strema MP3or/shoutcast etc. och att dra ner duken och slå på projen alt. byta kabel varje gång man ska välja nåt verkar jobbigt. Det är därför jag skulle vilja ha den kopplad även till TV på ett enkelt sätt. Om jag nu ändå skulle köra på en "RGB+S-video+AV+optisk" funkar min idé med att plocka s-video och RGB alt. komposit samtidigt?

Och så var det det här med RGB, nån som vet om det går det att konvertera enkelt så att man kan koppla till VGA-ingången på projen? Isf. är man ju hemma vad gäller kvalitén till projen och option att även koppla till TVn.
    Last edited by freddan101; 2003-07-31 at 01:15.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Jag har en display med DVI och VGA-ingång. Vidare har jag en PC med TV-tuner-kort med S-video-ingång. Det finns lite olika varianter sålunda:

1) Xbox --> DVI: Går det att konvertera?
    2) Xbox --> VGA: Varför är det så dyrt?? Finns billigare alternativ än 1500??
    3) Xbox --> PC (S-video) --> VGA: Vad händer med bildkvaliteten?
    DaWe

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är "2" som gäller. Priset är tungt eftersom produkten bara finns i asien, och det inte var någon rabatt på priset om man bara beställde 10st. Hade ingen lust att ta in 1000 då det är en niche-produkt.

Liknande diskussioner

1. Gör Avalaunch till din standard Dashboard!
    By Slite in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 20:49
  2. VAL AV BIOS
    By Danneman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 12:32
  3. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-30, 00:15
  4. Val av HD till XBOX!
    By BabyFace in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-08, 14:07
  5. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner