Har skaffat en Panasonic PT-AE100 projektor och tänkte nu skaffa en X-box för att få en enda device istället för DVD och HTPC. Sen att man får en spelburk på köpet är ju inte så fel
Nu ska jag välja en lämplig kabel för video ut. Har tittat på "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld" och "High Definition AV pack (original)". Är rätt kass på olika signalstandards så har några frågor kring detta.
Min proj har komposit, s-video, VGA samt komponent in och klarar 525i (480i), 625i, 525p (480p), 750p (720p), 1125i (1080i).
- Det bästa är väl att köra komponent från X-Box till projektor och då antar jag att man köper "HD AV Pack"? Bör det funka med min proj?
- Nu skulle jag ju egentligen vilja ha bild både till proj och TV och då funkar det väl inte med ovan sätt. Om jag köper en "RGB+S-video+AV+optisk" kan jag då ex. ta ut både s-video (projektor) och komposit (TV - tror inte min TV klarar RGB) samtidigt?
- Ett alternativ till ovan att skicka s-video till projen är ju att skicka RGB. Kan jag på nåt sätt få in denna signal i min proj, ex. genom VGA-porten?
- Vad skiljer egentligen mellan RGB och komponent?
Hade varit kanon att få lite klarhet i detta så jag får ut max bildkvalitet.
/Freddan
Bookmarks