Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: av-pack o kablar o dyl???

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    98
    Respekt
    22

    av-pack o kablar o dyl???

    Hej!

    Jag har en förstärkare med optisk in, en projektor (Panasonic PTAE100), o en 32" TV som jag vill ha kopplat till xboxen. Jag vill ha möjlighet att välja om jag vill ha den på duken eller TVn alltså.
    5.1 ljud är förstås ett måste.
    Vilka kablar o dylikt ska jag köpa för att det ska bli bäst möjligt?
    Hoppas på tips!

    Lurven
    Min mor var en god vän till min far
    Box 1.1, x2l, 120gb...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Advanced HD pack om projektorn har komponentvideoingång och klarar hd-tv upplösningar.

    Annars kan du ju köra den där rgb-kabeln för 300:- som även har s-videoutgång så slipper du byta kabel i boxen hela tiden.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    0

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    98
    Respekt
    22
    Tjena!

    Fluktade lite på tråden freddan postade...det verkar som om komponent skulle vara det bästa alternativet som jag kan se. Då är det High Definition AV-pack som gäller? Följer det kablar med eller köper man dom separat?
    Är det 3 st ingångar för bild endast eller har jag missuppfattat?
    Jag måste ha 10 m kabel därför jag undrar (kostar en del).
    Kan man köra den på tvn ändå även om den inte tar komponent? Finns det nåt bra sätt att byta mellan TVn o projen alltså

    Hoppas på hjälp
    Min mor var en god vän till min far
    Box 1.1, x2l, 120gb...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    0
    La min beställning på en 1.1 idag så jag har ju spanat en del på detta senaste nätterna

    Det jag kommit fram till är:

    Komponent ger klart bäst enligt många/alla. För detta finns HD-kabeln men då kan du inte koppla till TVn eller byta på nåt smidigt sätt.

    Köper du multikabeln med s-video, RGB, dig. ut etc. på PSX så kan du ju koppla s-video till TVn. Dock har jag ännu inte hittat nån kabel som går direkt från RGB till komponent eller VGA för att koppla till projektorn. Dock har jag hittat denna lilla manick: http://www.hemmabio.se/Kampanj2.asp. Detta löser ju problemet men då förutsätter jag att multikabeln har feed på alla kablar samtidigt.

    Kör du komponent behöver du tre feta RCA-kablar. Billiga och långa sådana hittar du här http://195.67.69.169/kocny/tom2.asp?1612. Om det följer med HD-kabeln lär dom inte vara tillräckligt långa.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om man vill utnyttja HD-upplösningar MÅSTE man ha komponent direkt från boxen, det går inte att använda någon manick som gör om RGB.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    0
    Hur mycket sämre blir det om man kör utan HD-upplösning? Gentemot s-video menar jag?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det blir tråkig vanlig tv-upplösning :-) Men har man inte sett något annat så är det ju hur fint som helst. Du kan ju köra så för dagligt bruk, och kämpa lite med att byta kablar när du vill utnyttja vad din projektor klarar av.

    Observera att xboxen måste köras i ntsc-läge för att ha stöd för HD, och att det är olika från spel till spel vad som stöder för upplösning.

    Och att jag inte har någon egentlig koll för jag har inte haft tillfälle att prova.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    0
    Aha, OK. Tack för goda råd och förslag Hansi!

    Enda optimala lösnigen skulle väl vara en box för 1->2 x-box-kablar med selector

Liknande diskussioner

  1. GTA DOUBLE PACK Xbox: Problems
    By Vanderian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 08:59
  2. Kablar till projektor!
    By AddeV in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 15:30
  3. xbox advanced av pack
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-01-07, 20:45
  4. More about Xbox Sega Pack!
    By BabyFace in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-30, 13:25
  5. Varför klippa dessa kablar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 23:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •