Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Amerikansk PS2

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Miami, Florida, USA
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post Amerikansk PS2

    Hej Alla!

    Här kommer min första post i detta fina forum. Så här ligger det till; Jag bor i Miami och införskaffade mig en PS2:a för ett tag sen. Som ni vet så är det regionstyrt vilket kan vara dumt. Mitt största problem är inte att kunna spela spel som använder andra regionskoder utan att kunna köra det på en europeisk tv. Som ni vet använder sig jänkarna av NTSC och i europa har vi PAL.

    Finns det någon konverter för detta? Eller klarar PS2:an båda? Jag har även tjackat en 40" TV som jag tänkt ta hem men det är ju lite surt om jag bara kan använda den till att spela mitt amerikanska PS2a på..

    Alltså - jag skulle vilja ha;
    1. Signalkonverterare från NTSC till PAL för TV:n
    2. Singalkonverterar från samma till PS2
    3. MultiX chip så jag kan spela andra spel än amerikanska.

    Tacksam för hjälp (och nej, TVn klarar inte båda signalstandarder, jag har provat att köra PAL via laptopen och det ser inge vidare ut)
    Mvh
    Anders

    <small>[ 20 August 2002, 21:48: Meddelandet redigerat av: Miami ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det finns numera bra chip till USA PS2, men vi har inte tagit hem dom ännu - eftersom det finns flera olika PS2 versioner och man måste köpa rätt chip till rätt version. Pga den låga efterfrågan på att modda USA PS2 i sverige så har vi inte prioriterat att ta hem dom. Kolla om du kan få tag på Magic 2 eller vad dom kan tänkas heta själv.

    TV'n är nog inte värt att ta hem.

    Europeiska TV brukar klara både PAL och NTSC. Men i USA är dom så kaxiga att dom skiter i PAL.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>TV'n är nog inte värt att ta hem.

    Europeiska TV brukar klara både PAL och NTSC. Men i USA är dom så kaxiga att dom skiter i PAL.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">en 40" tv är alltid värd att ta hem. Kolla på
    <a href="http://www.avtoolbox.com/ntsc-to-pal.htm" target="_blank">http://www.avtoolbox.com/ntsc-to-pal.htm</a>
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Miami, Florida, USA
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    OK, tack! Men vad behöver jag till min amerikanska PS2:a då? Klarar den både NTSC och PAL som standard eller är det MultiX chippet som fixar detta?

    Mvh
    A

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    Post

    du måste chippa den. magic2 är att rekomendera för ntsc maskiner. Jag tror inte att hansi tar in dom men "han" kan nog installera det om du fixar ett chipp själv. för att spela pal dvd filmer är nog det billigaste sättet att köpa en dvd region free skiva som man swappar med.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  2. ps2, amerikansk nätverksadapter och dlink604
    By feki in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 05:18
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. 220 power supply till Amerikansk PS2
    By matask in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-09-17, 12:42
  5. Amerikansk skiva i Euro PS2
    By Remo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-09-19, 13:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •