Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ang Mirc och "PSXCARE

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

Thumbs down Ang Mirc och "PSXCARE

Alla säger att de är så hjälpsamma där?

Ja just det jag blev attackerad flera ggr när människor försökte hacka sig in i min dator!

Bara en massa idioter som vill göra skada!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi är hjälpsamma, men det finns alltid idioter som bara är ute för att förstöra. Så fort man går i i #xbins så är det någon som försöker få en att köra ett virus-script (dom påstår att man skall få Matrix 2).

Om någon beter sig störande så kontakta mig, det händer titt som tätt att vi sparkar ut folk permanent pga olämpligt uppträdande...både i forumet och i #psxcare

Registrerade
    May 2002
    Från
    Norrland
    Respekt
    23

Thumbs up

OM det nu var som du säger så tvivlar jag på att det var någon från PSXCARE som försökte "hacka" sig in i din dator. Som Hansi sa så finns det idioter överallt, jag blev t.ex. bestulen på en festival en gång men jag går inte och beskyller festivalarangören för att det fanns tjuvar på området.
    PSXCARE:s irc kanal är en utmärkt service som dom erbjuder sina kunder OCH andra som skaffat sina chip på annat håll och som inte klarar av att installera dem m.m. Jag har t.ex. aldrig hört hansi eller någon annan op fråga efter kundnr när någon bett om hjälp.

Så ett stort tack till PSXCARE för en utmärkt kanal.
    Ev'rybody's in despair,
    Ev'ry girl and boy
    But when Quinn the Eskimo gets here,
    Ev'rybody's gonna jump for joy.
    Come all without, come all within,
    You'll not see nothing like the mighty Quinn.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag brukar fråga efter kundnummer om det blir för specifika frågor eller om jag har ont om tid. Har man handlat av oss så "måste" jag ju ge support, annars kan jag rekommendera kunden att skriva här i forumet så svarar jag senare i mån av tid och möjlighet.

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    När man ansluter till dom flesta IRC serverar så kör IRC servern en probe\proxy scan mot klienten som ansluter för att försäkra sig om att det inte finns några öppna portar som kan anvädas för tex. DoS attacker m.m. Detta brukar även komma upp som en alert i de flesta "software" brandväggar och liknar en port scan \ attack inget att bry sig om, kan ju alltid köra en tracert om du är osäker på om det är IRC servern... tracert fungerar så att du startar command.com i win95/98 och skriver tracert <ip adress> utan <>, i win2k/xp startar man cmd via kör eller kommando tolken och kör ovanstående kommando.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. hur gör man på mirc igentligen
    By Aikido in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 14:11
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13