Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Bästa chipet till ps2

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Post Bästa chipet till ps2

Det är Titanchip
    PS1: Direct boots imports,original import and backups (PAL &NTSC)

PS2: Direct boots imports, HK Silvers, original imports Jap, USA & EUR, backups, CD-R backups, DVD-R backups.

Det vore något för att ta in Hansi
    daniel_e53@hotmail.com

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Tyresö, Sweden
    Respekt
    23

Vad gör detta chip som inte messiah gör?

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av nagy:
    <strong>Vad gör detta chip som inte messiah gör?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">den bootar skivor som andra chip inte gör.
    och den startar spel snabbare.
    daniel_e53@hotmail.com

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

EXCLUSIVE!! We are happy to present the absolutely best chip for
    Playstation2, "Titanchip" (Messiah Killer) it´s better both by software and price

Functions:
    Direct boots* all Ps2 discs Imports,Back-up´s (CDr-DVDr**) & Silvers.
    Just put in the disc and enjoy, no strange tricks.
    *It boots much faster and securer than Messiah.
    **It even boots discs that we never could get to work with any other chips:-).

Unic function to put it in ps1 mode:
    Just start the player with the reset button
    for 2 seconds, then a diod will be blinking showing you that you are in Ps1 mode, much more sofisticated than Messiah
    daniel_e53@hotmail.com

Den är tyvärr fake loser
    Har ingen signatur för det tar plats på servern

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Silver Surfer:
    <strong>Den är tyvärr fake loser</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">nä den stämmer! Jag har redan en ps2 maskin med det chipet! men den är bättre än messiha!
    men det chipet tycker jag att psxcare borde ta in.
    / Daniel
    daniel_e53@hotmail.com

jaså det säger du
    Har ingen signatur för det tar plats på servern

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag tycker inte Titan är bättre än Messiah.

Det startar samma spel.

Man håller in reset 2 sekunder vid uppstart istället för att trycka 2ggr på reset för att aktivera PS1/DVD läge = so fucking what...

Uppstartbilden där det står "Playstation 2" är ersatt med korrupt grafik = skönhetsfel på Titan som inte finns på Messiah.

Vi har inte haft tid att testa Titan, och därmed vågar jag inte säga att Titan klarar NTSC PS1 spel i korrekt hastighet, vilket annars endast Messiah gör. Vi har sett andra chip/kombinationer som ger "trasig" PS2-logga, och dessa har kört PS1 NTSC spel i 50Hz istf 60Hz.

Om vi får brist på Messiah kommer vi antagligen ta in Titan som tillfällig ersättning, men vi kommer aldrig påstå att det skulle vara ätt bättre chip då det bara är en 99% kopia...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

daniel, du inte tro på all skit företag skriver för att göra reklam för deras produkter.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Malmö
    Respekt
    0

Wow, jag som trodde jag var slö som ville ha Messiah istället för ett swapchip, nu finns det tydligen killar som inte orkar trycka på reset mer än en gång...!!

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Ursprungligen skrivet av Lynx:
    <strong>daniel, du inte tro på all skit företag skriver för att göra reklam för deras produkter.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det gör jag inte...
    men Man håller in reset 2 sekunder vid uppstart istället för att trycka 2ggr på reset för att aktivera PS1/DVD läge det slipper man ju med titan chipet.

+ att det kostar mindre...
    att grafiken blir koruppt i början där ps2 rutan kommer upp spelar ju ingen roll tycker jag. Bara alla spel funkar så...
    daniel_e53@hotmail.com

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Respekt
    24

Daniel, kan du inte bara medge att den gör samma saker som messiah fast den ger korrupt startbild i början osv och därmed är sämre? Kan det inte vara så enkelt?
    -;^Rez^;-

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Ursprungligen skrivet av REZ:
    <strong>Daniel, kan du inte bara medge att den gör samma saker som messiah fast den ger korrupt startbild i början osv och därmed är sämre? Kan det inte vara så enkelt?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">fast jag vet en sak som är mkt bättre än messiha och det är ju priset... på chipet
    daniel_e53@hotmail.com

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, och ett par märkeslösa jeans från OBS är självklart billigare än ett par Levis. Det är upp till var och en att välja mellan känd kvalitet och billiga plagiat...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Ja, och ett par märkeslösa jeans från OBS är självklart billigare än ett par Levis. Det är upp till var och en att välja mellan känd kvalitet och billiga plagiat...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">exakt! och jag tycker bara att det är fördelar med mitt chip!
    daniel_e53@hotmail.com

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Och därmed är denna tråd avslutad.

Liknande diskussioner

1. Det bästa ps2 chipet???
    By asdren in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 21:26
  2. lödfria chipet till PS2
    By Lucifer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-09, 11:31
  3. lödfria chipet till PS2
    By Lucifer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-07, 22:59
  4. Vad är det bästa chippet till en (jap) ps2 maskin som ni har på psx care?
    By Nosferatuu in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-05-25, 20:57
  5. Bushido blade till PS2
    By Zond in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2001-03-08, 19:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner