Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: AR2

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post AR2

    Hej jag funderar på att köpa Ar2 men jag vill ha lite information. Är det garanterat att den funkerar med ett V5 (tror ja) SPCH 30002R modchippat messiah? Köpt från <a href="http://www.lik-sang.com" target="_blank">www.lik-sang.com</a>
    Det är reg x funktionen jag är ute efter eftersom min ps2 e reg4 som standard. Jag har nämligen försökt få en bränd kopia att fungera men utan framgång. Måste ju dubbelclicka reset för att stata dvdmode och då bootar inte skivan. Men det kanske funkar med original? Hur mycket jobb är det att bota ar2 skivan var gång man skall se en dvd? mycket att välja och så? Kan någon beskriva det.

    zEUZ

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    152
    Respekt
    0

    Post

    [QUOTE]Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av zeuzzz:
    [QB]Hej jag funderar på att köpa Ar2 men jag vill ha lite information. Är det garanterat att den funkerar med ett V5 (tror ja) SPCH 30002R modchippat messiah? Köpt från <a href="http://www.lik-sang.com" target="_blank">www.lik-sang.com</a>
    Det är reg x funktionen jag är ute efter eftersom min ps2 e reg4 som standard. Jag har nämligen försökt få en bränd kopia att fungera men utan framgång. Måste ju dubbelclicka reset för att stata dvdmode och då bootar inte skivan. Men det kanske funkar med original? Hur mycket jobb är det att bota ar2 skivan var gång man skall se en dvd? mycket att välja och så? Kan någon beskriva det.

    Hej. ja den funkar med v5 av ps2!
    fast om du är bara är ute efter dvd reg x
    Tycker jag att du ska köpa dvdregion x skivan istället. / Daniel
    daniel_e53@hotmail.com

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    "OBS! Den version av denna produkt vi har på lager just nu fungerar inte med PS2 som har ett "R" i modellbeteckningen, t.ex. SCPH-30004R"

    Står det på hemsidan och detta stämmer för när jag botar dvd region x skivan, så står det bara att den inte stöder min version av dvd-spelaren och jag måste uppdatera med kod från <a href="http://www.dvdregionx.com" target="_blank">www.dvdregionx.com</a> och där finns ingen sådan kod till
    DVD Player 2.10A
    DVD-ID 2.10O
    är det någon som har den koden och kan ge den till mig?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    De dvd-region-x vi fått de senaste månaderna är version 2.0 och fungerar på R-modeller. Hemsidan hänger inte alltid med. Men nu har vi dom inte på lager.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    När beräknar ni få in de nya DVD region X på lager igen?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Question

    Skrivet av zeusss

    "OBS! Den version av denna produkt vi har på lager just nu fungerar inte med PS2 som har ett "R" i modellbeteckningen, t.ex. SCPH-30004R"

    Står det på hemsidan och detta stämmer för när jag botar dvd region x skivan, så står det bara att den inte stöder min version av dvd-spelaren och jag måste uppdatera med kod från <a href="http://www.dvdregionx.com" target="_blank">www.dvdregionx.com</a>"

    Jag undrar:

    Jag köpte en begagnad reg-x skiva till min 30004r-modell, original förstås. När jag försöker starta den står det nåt i stil med "please insert an ORIGINAL ps2 compatible disc" eller nåt sånt, samma felmeddelande som man får när man stoppar en backup i en ochippad maskin. Tyder det på att själva skivan är trasig?

    Tacksam för svar

    <small>[ 06 September 2002, 15:56: Meddelandet redigerat av: gaffa ]</small>

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Action Replay 2 version 2.x samt dvd-region-x 2.x fungerar på R-modellen. Hemsidan är dåligt uppdaterad som vanligt, det var länge sedan vi började få 2.x versioner av dessa produkter vilka fungerar alldeles utmärkt på R-modellen.

    1.x ger "insert an ps1 or ps2 disc" eller liknande.

    2.x kan kanske gnälla om drivrutiner, isåfall är det bara att följa instruktionerna på <a href="http://www.dvdregionx.com" target="_blank">http://www.dvdregionx.com</a> för att knappa in rätt kod.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    var kan man ladda ned boot skivan till ar2 v2 ? ngn som kan skicka den till mig via msn hur stor e den ? ha re

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    kolla den andra tråden

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    den andra tråden bevisar inget jag kan fortfarande inte få tillbaka min cd1 AR2 v2.0 skiva ngn som vet hur man gör ?

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    Ok, ladda en annan fusk cd istället.
    Det finns en som heter xploder och den klarar ar2 koder.

    Finns här

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    okej skall försöka men finns de ngt cd som går o bränna på dvd ? de verkar som om min p2a inte vill starta cd skivor ... kan man kolla vilket chipp man har ? fick med ett usb modul med en kondisator ? :S vad e den till ? ha re

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jo en sak till ? jag har filerna för ps2 ar2 v2 men jag vet inte hur man får dem på dvd ? :S i nero så kommer ett medelande att man skall lägga in cd r eller cdrw skkiva ? med vilket program kan man bränna en bin o cue fil som inte överstiger 700 mb ? ha re

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av pro5110
    jo en sak till ? jag har filerna för ps2 ar2 v2 men jag vet inte hur man får dem på dvd ? :S i nero så kommer ett medelande att man skall lägga in cd r eller cdrw skkiva ? med vilket program kan man bränna en bin o cue fil som inte överstiger 700 mb ? ha re
    Chip frågan får hansi svara på så jag inte lurar dig :-)

    Men man kan inte göra cd spel till dvd vad jag vet iaf.
    Om din ps2 inte tar cd-r så är det dags att köpa en ny tycker jag.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    när kommer han in då ? och hur kan jag få kontakt med han ? kan du fråga han eller kontakta han ? harae

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pro5110
    när kommer han in då ? och hur kan jag få kontakt med han ? kan du fråga han eller kontakta han ? harae

    han brukar vara inne nåra gånger om dagen
    å går i genom inläggen så e du snäll kommer
    han nog att svara
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tjena hansi jo jag undrar en sak jag har en ps2a (Scph) 30004 R Pal och så har jag Ar2 v2 med 2 orginal skivor men nu så har min 1 boot skiva sprucckit och jag har försökt att boota den men de går inte
    jag har försökt attt kopiera en ny boot skiva men de verkar omöjligt.. efterssom när jag bottar den så blir skärmen svart :S tästat med game shark och med en xplorer ingen fungerade förutom den explorer men den ville inte sedan läsa av backup skivan efteråt :S e de ngt du kan hjälpa mig med ? finns manual till ar2 v2 och hur kan jag ta reda på vilket chipp som ligger i min ps2 utan attt öppna den ? hoppas på svar Tack i förhand

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Maila psxcare@netcare.se så skall jag kolla om jag kan hitta någon ar2 cd1 du kan få köpa.

    Jag hjälper dig inte med att bränna någon ar kopia.

    Använder du ar2 för att boota spel med swaptrick? Då har du nog ett gammalt NEO2 chip e.dyl
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    men hur kan man se vilket chipp man har då ? finns de ngt sätt ? ha re

Liknande diskussioner

  1. AR2 v2 och NEO 2.2?? Funkar?
    By Alundra_isa in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 21:12
  2. Neo 2.2 med AR2 - timing för att trycka på X?
    By eastrom in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-06-11, 00:27
  3. Boota med AR2, eller ett Original Spel?
    By Soosman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-19, 17:37
  4. AR2
    By Lygnelid in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-11-07, 19:01
  5. AR2 = Bristvara ??
    By ALK^ in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-07-23, 14:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •