Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem: Pirates of the Caribean

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

Problem: Pirates of the Caribean

Halloj,

Kör Pirates från xbox hd:n, med senaste fixen (tror jag) men har stött på problem... Spelet har crashat några gånger tidigare, men nu är det annat problem...

Jag är i slutet av spelet vid en jätte-staty, men inget händer! Enligt "walkthroughn" till pc (har inte hittat ngn till xbox) så skall det bli en filmsekvens när man kommer in i drakrummet, men som sagt inget händer!
    Det går inte heller att gå ut ur rummet :-( så jag är fast...

Ngn som vet vad som är fel?

MVH/ x-iTe

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Är du vid drakstatyn (eller fågeln) så ska man först prata med gubben som säger att han ska göra någonting sen pratar man med Danielle som ska leta skatter eller nåt, när man sen har pratat med henne och går omkring lite själv så kommer man automatiskt att gå fram till Danielle som står vid statyn sen tar hon någon slags lysande sten sen rasar allt ihop och alla springer därifrån i en filmsekvens.

Sen möter man Black Pearl....

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

Det funkar inte...

Jag har försökt prata med gubben! Men det går inte, inget händer... Jag spelar cfn-pirates varianten, är den du spelat oxå eller är det orginal?

MVH/ x-iTe

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Japp jag har samma version med crackfixen pålagd.

Hmm då vette fan vad det är för det ska vara som jag skrev i förra inlägget.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

Ok...

Får väl installera om det då... Eller prova att spela om "tempelbanan" från början...

Efter att gått igenom labyrinten, satt ner artefakten, så kommer jag in i en jättestor sal (innan statyn), då dyker plötsligt gubben och tjejen upp igen. Redan i detta läge går det inte att snacka med dem. Verkar mysko... Blev det någon filmsekvens eller pratade dom för dig när du spelade?

Har du haft några problem med att spelet crashar? Det har crashat för mig kanske 6-7 ggr, men då har jag också suttit ett antal timmar...

MVH/ x-iTe

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Det har hänt att det kraschar ibland för mig också (har då spelat rätt ihärdigt), ang gubben och danielle så det jag kommer ihåg så kommer man till det första rummet där delar man upp sig, och själv springer man i mittengången sen ser man inte dem igen förräns man ska ställa "idolen" på stenplattan.

Sen så tror jag inte att man kan prata med dem (jag gorde iaf inte det) förräns man kom fram till statyn, då pratade jag med gubben som skulle titta runt lite och danielle sa det som jag skrev ovan.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

Det löste sig!

Jag spelade om hela tempel-banan i ett svep (utan att spara/ladda) och då funkade det. När jag kom in till statyn så började gubben snacka...

Synd att man inte kan välja att spela vidare efter black pearl, man vill ju erövra alla öar ju :-)

MVH/ x-iTe

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Japp det är synd.

Plus att i slutet kan man få det största skeppet i spelet (manowar) om man tar det från piraterna som anfaller innan man går i land på khael roa men man kan inte åka någonstans med det skeppet förutom runt khael roa (man är låst vid uppdraget).

Nu har jag gått tillbaka några saves och kör alla sidequests först.

Liknande diskussioner

1. Pioneer A06/106 problem
    By Mahatmar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 09:16
  2. Fortsätta spelet i PIRATES efter klarat MAIN QUEST.
    By wmadoss in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-08-24, 16:26
  3. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks