Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Finns säkert redan svar men....

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post Finns säkert redan svar men....

    jag har letat efter svar på denna fråga men har inte kunnat hitta nån riktigt bra förklaring.

    Har satt dit ett Messiah och nu fungerar inte ett endaste spel. Mina dvd:er fungerar med dubbelreset
    och den gröna bilden har försvunnit. Men samtliga spel som jag har fungerar inte, inte ens mina orginal.

    Det enda som händer när jag stoppar i ett spel är att den håller på och läser o läser o läser. Så jag undrar nu vad det är för fel?

    Vi kan utesluta löd problem.

    Jag har en v5.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Varför skulle vi utesluta lödproblem? Det är alltid lödproblem ifall en PS2 fungerar sämre efter montering av Messiah än den gjorde innan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Visst skulle det kunna vara lödningarna. Men jag har kontrollerat lödningarna och dom ser exemplariska ut, det gör att jag inte tror att det är det som är felet.

    Det finns inget annat det kan bero på när den bara står och läser o läser?

    Det skulle väl kunna vara så illa att det kan vara fel på det messiah chip jag har fått eller?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Titta på andra ställen än där du tror att du lött också :-)

    Och dubbelkolla att du konfigurerat chippet till rätt PS2 version.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Du har inte koll på vilken "tåt" som gör vad?

    Alltså t ex om man inte löder dit en viss av "tåtarna" så händer detta?

    För om du vet det så skulle det ju underlätta mitt felsökande

    Jag misstänker ev "tåt" A pga att det finns en alternativ punkt till den.Jag satte den på ordinare punkt alltså inte den förslagna alternativa. Vet du om det skulle kunna vara A "tåten" som har med att den bara "reading disc" hela tiden?

    Ställer visst samma fråga hela tiden i detta meddelande, men jag vill ju få igång grejerna

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Nu så har jag fått igång mitt chip.

    Och det var "tåt" A som inte hade fått tillräckligt bra kontakt i via hålet som jag lödde dit det i. Jag satt dit det på den alternativa lödpunkten och vips så funkade det.

    Tycker att ni borde ta bort förslaget med via hålet för att det är ganska så svårt att få tråden att fästa där. Får man den att fästa kan man inte vara helt säker på att det är kontakt.

    Så bort med den och ha bara kvar den alternativa punkten.

    Ovanstående gäller för V5.

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. Går de lr finns de redan ?
    By lackaren in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 17:11
  3. Funktionen finns men fungerar inte
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-18, 23:55
  4. Tack för snabbt svar men....
    By Alfons in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-10-01, 00:01
  5. Svar på svar
    By sNiPeRmAn in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-08, 01:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •