Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Är det ruggigt svårt ?

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    0

Post Är det ruggigt svårt ?

hej!

jag ska kanske köpa en PS2a, o då köpa ett messiah chip. dock så tänkte jag löda in den själv.

nu e min fråga: e det svårt ????

jag har lött in lite 50/60Hz zwitchar m.m. till snes. e det super svårt ???

har en lödkolv med 200-4500 graders värme o 1 mm spets. går det med den kolven ??? har jag för fet spets ??? vilken storlek på spets skall man isåfall ha ??? kan man slipa ner sin nuvarande spets ?

tacksam för svar!

En fråga angående 50/60 switcharna till snes gör det så att man kan köra ntsc spel på pal maskiner då isåfall så kan du skriva länken med info hur man gör det
    Har ingen signatur för det tar plats på servern

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Denna funktion tror jag gör så att man kan spela PAL-spel i 50 eller 60 Hz (med en strömbrytare e.dyl. för att välja alternativ).

För att spela NTSC-spel krävs ytterligare modifikation. Kombineras den med 50/60 Hz-modifiering, kan man välja mellan 50 och 60 Hz även för NTSC-spel. Vissa senare, eventuellt bara japanska, NTSC-spel sägs kräva att man kör dem i 60 Hz, och då blir frekvensmodifikation essentiell.

Amerikanska spelkassetter sägs vara något större än europeiska till storleken, så för att över huvud taget kunna stoppa ned dem i kassettfacket, måste man vidga det.

Allt detta har jag läst om på div. Internetsidor, och jag kan inte garantera att det verkligen stämmer.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av RoZion:
    <strong>hej!

jag ska kanske köpa en PS2a, o då köpa ett messiah chip. dock så tänkte jag löda in den själv.

nu e min fråga: e det svårt ????

jag har lött in lite 50/60Hz zwitchar m.m. till snes. e det super svårt ???

har en lödkolv med 200-4500 graders värme o 1 mm spets. går det med den kolven ??? har jag för fet spets ??? vilken storlek på spets skall man isåfall ha ??? kan man slipa ner sin nuvarande spets ?

tacksam för svar!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">4500 är nog lite varmt :-)

350 grader brukar vara en lagom inställning, speciellt då man använder smala spetsar (1mm bör gå bra) eftersom temperaturinställningen brukar vara kalibrerad efter grövre spetsar och du därmed i verkligheten har lägre temperatur på spetsen. Du skall inte slipa spetsen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Nån som kan ge mig en länk så att jag kan få ett regionsfritt snes?

Svara då för fan jävla loosers

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ett lysande exempel på hur man skall bete sig för att bli raderad från forumet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------&gt;
    Respekt
    23

Liknande diskussioner

1. SMB +hack(t.e.x. 007) är det framtiden istället för modchip.
    By Swampie in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 18:43
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35
  4. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 18:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner