Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Hastighet mellan PC --> Xbox har sjunkit dramatiskt!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Hastighet mellan PC --> Xbox har sjunkit dramatiskt!

    Alltså...nu vet jag fan inte vad som kan vara fel.

    Har haft Xboxen i 2 veckor nu..allt har funkat perfekt. Bytte precis och testade xFER för att föra över några spel till boxen (har 30 gig / 120 ledigt) Det gick helt perfekt med de första 3-4 spelen, men .helt plötsligt så typ dog överföringen bara...och jag blev tvungen att starta om boxen. Och från att ha gått med typ 2-5 Mb/sekund i över 2 veckor..så går det helt plötsligt med 7-70 kb/sekund ...vafan...det går i modemhastighet nästan! Vad kan ha hänt !???? Nu spelar det ingen roll om jag för över den från min serverdator eller nån annan klientdator. Det går ändå sjukt långsamt.

    Har testat med LeechFTP (som funkat perfekt hitills) och vanliga Internet Explorer, samt xFER. Alla går lika trögt!

    Givetvis har jag inte passive mode ibockat. Har inte ändrat på nånting alls! Har testat att föra över filer FRÅN boxen till PC'n...det går grymt snabbt... 7-8 Mb/sekund. Dessutom känns det som att det tar längre tid för boXplorer att starta upp nu än vad det gjorde innan.

    Nån som har nån lösning på det hela? Känns ju jävligt dumt att behöva lämna in boxen för en sån här sak

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Helt sjukt..den pendlar nåt enormt idag igen.

    Har skickat över några filer nu ikväll..har gått hur bra som helst..får en speed på ca 7-8 Mb/sek.

    Gick på toaletten..skulle lägga upp en annan grej..och nu går det bara i ca 100 kb/sek

    Vad fan har hänt??? Kan det vara ett hårdvarufel på nätverkskortet på Xboxen?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Fortfarande samma skumma problem med att hastigheten pendlar..allt mellan 5 kb/sek i 15 minuter..och sen kan den gå i 9 Mb/sek i 15 minuter..

    Nätverkskorten på datorerna funkar bra, och jag kan FTP'a upp till min egen server i bra hastighet hela tiden.

    Fortfarande ingen som kan hjälpa? Annars får jag komma in i butiken och lämna in den. Den är ju trots allt ny.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova att växla mellan xbox media player, evo-x dashboard och avalaunch. Det är tre helt skilda ftp-servrar inbyggda i dessa.

    Tänk även på att det alltid går långsamt med småfiler eftersom det ofta slösas bort en hel sekund mellan varje fil innan ftp-klienten och servern diskuterat klart över hur den skall skickas.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Jodå..har provat alla de 3 du nämner, samma sak där!

    En skum sak är att när jag använder Xbox MediaPlayer ftp så får jag inga rättigheter att ladda upp filer av nån anledning !?

    Och jag pratar om stora filer, 100-200 mb osv. Samma sak för allihopa. Fast FlashFXP och Xfer verkar gå extremt snabbt att tanka över små filer ibland. Ibland för de över runt 100 småfiler på 1-2 sekunder.

    Ibland kan jag föra över en fil på 500 Mb, och de första 40 mb går i typ 40 kb/sek...för att sedan accelerera upp i 8-9 Mb/sek.



  6. #6
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Ösd
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    hmm, en lite longshot här men kan det inte vara så att antingen din pc hård disk där du lagrar filerna lr din xbox hård disk är helt sönder fragmenterad, då skulle ju överförings hastighten sjunka rejält...kanske inte så lågt som 7 kb/s men ändå drastiskt...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    hittat ngn lösning på problemet?

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Arlanda
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har precis samma problem som Boris, väldigt frustreande. De verkar som de mindre filerna går snabbare. Jag gjorde den korsde tpkabeln själv, kan den vara dålig???
    Vissa spel är de inga problem att föra över med 100mbit, väldigt konstigt.
    Xbox - forever

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag har samma problem fast tvärtom! När jag skickar stora filer 100MB+ så går det i 9500KB/s, däremot småfilerna tar tid som tusan och hastigheten blir 4-180 KB/s, grymt frustrerande

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har samma problem, ibland så går det i 2,5mb sekunden och plötsligt så ligger den stadiga 500kb/sek. sjukt!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    65
    Respekt
    21
    Du har inte installerat SP2? För det gjorde massa mysko saker tyckte jag.. hehe.. Jag tog bort mitt iaf och nu funkar det igen. Men jag har inte testat föra över så stora filer sen dess.. Men testa avinstallera det..
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

    Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Inlägg
    116
    Respekt
    22
    har märt att när jag skickar filer med ett ftpprog som kan skicka flera filer på en gång så sjunker hastigheten till några 100 kb/s. skickar jag däremot en fil i taget så skickar den med 2-3mb/sek.
    Går det så vill man.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    sweden
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jag har samma problem om jag har netlimiter igång.tog mig ett tag innan jag kom på vad det var frågan om.ganska frustrerande att vänta ett par timmar för att flytta över en film.kanske inte löser ditt problem men jag tänkte det e ju värt ett försök i alla fall tack för mig

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 01:21
  4. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 11:23
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •