Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: behöver lite hjälp här

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Angry behöver lite hjälp här

    Hej jag har ett problem jag har fiflat för mycket med mitt xbom med xecuter pro jag höll på med XBmp och andrade från pal till ntsc och så när jag startade om så får jag ingen bild alls.inte ens svart vitt som det kan va om man ändrar.det verakar vara som deninte ger ut några signaler chipet fungerar föar jag kan höra speln osv kan komma in via datorn men det är bara svart.desutom har jag inget superdisc så jag kan inte göra om nån som har några bra tips
    mycket tacksam för assistans

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    URK, vi har gått bet på flera xboxar som fått sitt bios korrupt av någon buggig xbmp cvs release.

    Det borde gå att gå in "blint" i xboxen och rätta till inställningarna, för boxarna brukar fungera förutom det att man inte får någon bild.

    Men vi har aldrig haft möjlighet att lägga ner den tid som krävs för att få till det.

    Jag har för mig att jag någonstans såg en boot-cd som skulle göra recovery på boxar med korrupt eprom. Om någon hittar den igen eller hittat någon annan användbar guide så skriv något här.

    OBS - jag pratar inte om recovery-cd:n för development xbox kit, den skall du INTE INTE! INTE!! använda.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    149
    Respekt
    21
    om du inte har nån superdisc så e d väll bara å tanka ner en?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Unhappy hur då

    så det går inte att fixa eller det är så att jag inte har bredband och det blir lite svårt att ladda hem superdisc då!.Hansi hjälper det att bara ladda om allt?om jag tar boxen till psccare tror du dom kan hjälpa mig?.som sagt kan komma in via datorn så det är inga problem! så ni som kan hjälp mig
    MVH
    MRnobody

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som jag skrev, vi har inte lyckats med någon av de xbox som råkat ut för samma sak tidigare. Det beror iofs mest på att vi inte haft någon möjlighet att spendera flera timmar på att testa olika möjligheter. Det stör ju en hel del att man inte ser vad man gör...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    149
    Respekt
    21
    hmm... om nån med ett fungerande xbox kan skriva ner vilka knapptryck man ska göra så kan d ju fixa sej... lr?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    kolla

    hej jag har forskat lite och hittat ett program som heter LiveInfo Beta 2 på team-assembly och så här står det om den

    LiveInfo Beta 2

    Release Date: 01/06/2003

    **********************************


    RELEASE NOTES:
    --------------

    1. All new Windows User Interface !!

    2. Auto detect XBOX V1.0 AND V1.1 EEPROM !!

    3. Edit Serial, Mac, OnlineKey, HDDKey, XBERegion, Confounder, Video Mode and DVDZone

    4. Convert EEPROM images between V1.0 and V1.1 !!

    5. View HDD Password of attached IDE Drive

    6. View HDD Status of attached IDE Drive and see if it supports Locking !

    7. Save as .BIN or CFG file for V1.0 and V1.1 !

    8. We no longer have ANY need to supply the eeprom RC4 key with #define

    9. Valid Blank V1.0 and V1.1 EEPROM images supplied (USA Region, NTSC)


    USAGE:
    ------
    1. VERY easy, just launch the LiveInfo.exe and let the very intuitive world of Windows help you !!

    2. To check the password of a currently locked or unlocked hdd attached to the system,
    simply select the Device Number from the list and load the eeprom info of your choice

    3. Load .BIN or .CFG files by selecting the file "type" (*.bin or *.cfg) when clicking on "Load EEPROM"

    4. Save as .BIN or .CFG bly clicking the corresponding buttons.. (100% ConfigMagic Compatible!)

    5. Reset values to a blank EEPROM by clicking "Reset"

    6. To change the XBOX EEPROM Version, simply select the desired Version and save the converted EEPROM.

    är det här nått att tänka på eller är jag helt fel ute?.
    vet ni vad som är synd nu har jag pillat så jag inte kan ´logga in på .jag spela spel och sånt men inte logga in.nu ska jag til en snubbe imorgon som har grejer men ska pröva det här eller som sagt är jag fel ute

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Detta problem kan te sig på lite olika sätt(minst).

    Detta gäller om man har fibblat med inst. i xbmp och ställt in NTSC-J och sen inte fått någon bild utan bara startup ljudet.

    Vissa kan fortfarande ftp:a in i boxen och andra kan det inte.
    En del kan också navigera i boxen mellan menyer osv och vissa inte.

    De flesta har löst detta genom att göra en bootdisc med enigmah videomode switcher och sen genom att trycka på B el A ändra till PAL resp NTSC, sen har bilden kommit tillbaks.

    Det funkade inte på min polares xbox utan efter en jävla massa timmar senare och ett antal olika försök så löste det sig.

    Jag brände Config Magic Final på en cd-rw och lyckades boota på den och köra en blind restore av eeprom, sen hade jag bild tjohooo...

Liknande diskussioner

  1. behöver lite hjälp
    By phazon in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 18:33
  2. Jag behöver lite hjälp här
    By MFF Tar Guldet in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-31, 18:42
  3. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 16:35
  4. HJÄLP !! Jag behöver lite nybörjar tipps
    By Tjate in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 20:21
  5. Behöver lite hjälp! Snabbt.
    By hansol in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 12:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •