Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: PSOne - cd-rw, problem med uppstart och dålig brännare?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post PSOne - cd-rw, problem med uppstart och dålig brännare?

    Hej. Jag har precis köpt ett PSOne som innehåller multi-x-chip (vilket vet jag inte, köpte det begagnat).
    Det medföljde 4 st brända spel och de funkar fint, så chippet måste ju funka.
    Men jag laddade ner ett och brände, och då när jag läser den i PSOne kommer det upp en meny som om det inte vore någon skiva i (man kan välja mellan memory card och cd-player). Vad är fel? Det var en bin och cue image, och den tog 240 mb. Kan det vara fel på filen?

    Sedan undrar jag också:

    1. Kan PSOne läsa cd-rw?
    2. Är Mitsumi-brännare dåliga? Jag såg att nån sa det nånstans.

    MVH
    Filip

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Arrow

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> Vad är fel? Det var en bin och cue image, och den tog 240 mb. Kan det vara fel på filen?</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja de kan det, men har du prövat göra backuper på dina spel som du har?

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> Sedan undrar jag också:

    [QUOTE]1. Kan PSOne läsa cd-rw?</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej de kan den inte.
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">2. Är Mitsumi-brännare dåliga? Jag såg att nån sa det nånstans. </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har inte haft en sån brännare, så jag vet inte. Men tänker du köpa en brännare eller?

    <small>[ 25 March 2003, 15:58: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Jag ska prova att göra en backup och se om det funkar.

    Är du säker på att den inte läser cd-rw? Isåfall förklarar det ganska mycket.

    Jag har redan en Mitsumi-brännare.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    Är du säker på att den inte läser cd-rw? Isåfall förklarar det ganska mycket.

    ja tyvärr så är jag säker, jag har brännt spel på flera cd-rw skivor med olika märken men det funkade inte.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Det är helt konstigt.
    Jag har provat att backupa Tony Hawk 3 nu. Imagen tog 700 mb, så den verkade pålitlig, och jag brände med CloneCD. Men när jag kör den i PSOne så hittar den inte skivan, den spinner upp och spinner ner hela tiden. Och den visar den menyn som kommer upp om man startar PSOne utan cd I (memorycard och cd-player).

    Vad göra?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Prova andra skivor, och om inte det hjälper en annan brännare.

    Mitsui var den värsta skiten som fanns...för 7 år sedan när det var 1x och 2x brännare som gällde. Hur dom är nu kan jag inte uttala mig om, men personligen håller jag mig nog helst till Plextor eller Sony, Phillips, Pioneer osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Huraaa.

    Förut, när det inte funkade hade jag TDK skivor som var väldigt ljusa på undersidan (ljusgrön). Sen hittade jag nån guide där det stod att alla mörkare skivor på undersidan brukade funka, så jag letade upp en gammal tom BASF skiva som var mörkblå, och med den funkade det.

    Tack för hjälpen!

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Talking

    Förresten, Mitsumi-brännaren funkade fint

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Problem igen..
    Jag köpte nya skivor idag av märket Verbatim som om jag fattat saken rätt, ska vara de bästa. Men ett spel jag testade funkade inte med dem heller, ska man dra slutsatsen att det är fel på spelet då eller kan skivorna vara för dåliga?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    Verbatim är ett bra märke.
    Om du kan spela det spelet i din psx eller ps2 så är de inget fel på själva spelet.
    Men dock kan de vara hur snabbt du läser, bränner spelet. Och om det är ett ps1 spel så kanske du måste patcha spelet först innan du bränner det. Du hittar alla patchar här <a href="http://megagames.com/psx/psx_patches.shtml" target="_blank">http://megagames.com/psx/psx_patches.shtml</a>
    Och själva patch programet hittar du här. <a href="http://megagames.com/console/cgi-bin/dl.cgi?id=console&file=pdx-pom3!zip" target="_blank">http://megagames.com/console/cgi-bin/dl.cgi?id=console&file=pdx-pom3!zip</a>

    <small>[ 27 March 2003, 21:10: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Hmm, jag brände i 1X, jag har inte registrerat program (CDRWin) så det går itne bränna snabbare. Så det var konstigt. Och det behövde ingen patch. Det måste varit en felaktig fil.

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. BRännare och skivor
    By Kwirk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 09:45
  3. Reparera PSOne
    By Nils in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-13, 21:03
  4. PSone + Multi-X
    By Bira in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-10-04, 13:33
  5. PsOne Format disc ?????
    By Norrk in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-11-25, 00:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •