Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: X-ecuter 2 Pro 2.2 vill inte starta.

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, S
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question X-ecuter 2 Pro 2.2 vill inte starta.

    Hej,

    Fick brorsans XBOX moddad i fredags av killarna på Hallandsgatan.

    Maskinen fungerade perfekt efteråt. Fick för mig att, "hey, jag stoppar in en 120GB", med vetskap om att jag voidar er garanti.

    Efter att jag fixat ordning disken med SuperDisc 3.5, la jag tillbaka de program som ni installerat (gissar att ni kör 3.6), samt uppdaterade de ini-filer som behövdes (E: till F:, osv).

    Maskinen fungerade hela lördagen, men sen när brorsan skulle starta den i söndags morse, vägrar maskinen starta. Kör man med chippet aktiverat, startar maskinen 2-3 ggr, stänger av sig automatiskt efter någon sekund, och för att en sista gång, starta och sen "hänga". Inget syns på teven.

    Avaktiverar man chippet, så får man "service required" och siffrorna "05" i hörnen ("eject"-knappen blinkar röd-grönt).

    Vad kan detta bero på?

    Kan man få hjälp att lösa detta, trots att jag skruvat i maskinen?

    Mvh,
    Chris

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har antagligen inte låst hårddisken, därav servicemeddelandet när du försöker köra med chipet avstängt.

    Om dina problem beror på att någon lödning släppt (det kan du ju kolla själv) så fixar vi det utan kostnad om det inte är uppenbart att ert mekkande med hårddisken orsakat problemet.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233

    5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS


    Gissade rätt, missade att du skrev att det var error 5 först :-)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, S
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Originally posted by Hansi
    http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233

    5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS


    Gissade rätt, missade att du skrev att det var error 5 först :-)
    Ah! Det stämmer säkert, det gjorde jag aldrig vid bytet på denna box. Problemet är att denna box är gammal, säkert en 1.0, och säkert också en gammal DVD-spelare, vilket gör att jag inte kan boota DVD-n på denna maskin.

    Jag förutsätter att man måste köra CM/låsa hårddisken på den box hårddisken skall sitta i? Jag fick nämligen initera/köra SuperDisc på min box, och sen flytta över den till brorsans.

    Maskinen funkade ju en dag utan som helst problem, så det troligaste är säkert någon lödning. Jag lyfte bort dvd-spelaren och kollade, men alla sladdar ser ut att sitta som dom skall. Men eftersom jag inte är löd-kunnig så ville jag inte rota mer.

    Hur som helst, jag gissar att det enklaste är ändå att komma förbi er och be om hjälp! :-)

    Tack!

Liknande diskussioner

  1. Vill inte starta CD direkt
    By gonzzor in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 17:00
  2. Spel vill inte starta
    By GoatLord in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-23, 00:00
  3. Avi filmer vill inte starta eller avbryts efter några minuter?
    By dd1978 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-08, 22:41
  4. Vill inte starta
    By ROW in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 16:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •