Hej.
Är det någon som vet om det går, och i så fall hur gör man, att spela upp .img filer på Xboxen?
MVH Jonas
Hej.
Är det någon som vet om det går, och i så fall hur gör man, att spela upp .img filer på Xboxen?
MVH Jonas
Lägg inte filerna på boxen, låt dom ligga på din PC och dela ut dom med RELAX.
Så om jag har packat upp en DVD-R till en img eller iso fil och låter den ligga på servern så kan jag köra den på xboxen likadant som man gör med BinCue filer då, eller?
Använder man media player eller vilket program "mountar" den?
MVH Jonas
Det beror ju på vad filen innehåller. XBOX SPEL går INTE, är det däremot en film är det bara att öppna via xbox media player precis som en .BIN
Ok. Tack. Jag ska prova nu. Håller på att packa upp en DVD-R film så ska vi se om det funkar. Hade ju varit jäkligt gött om det gjorde det.
Och det är endast filmer jag pratat om, och då DVD-R och de blir ju en img eller en iso.
MVH JOnas
Nepp det funkade inte![]()
Filnamnet var, om det är intressant: im.with.lucy.2002pal-DNA.img
Nån idé??
MVH Jonas
Tror inte att du kan köra img filer via relax utan endast bin/cue. Så det du får göra är att antingen packa upp img filen på din pc eller ta hem ngt som heter daemon-tools och mappa img filen till en enhet och sen dela den i relax.
Ok. Det har jag och använder på pc´n. Har du provat det? Funkar det bra?
MVH Jonas
Prova döpa om filen...
Nu har jag in så att daemon player får en eggen mapp i apps.
Då kan jag öppna och titta på filmen MEN det är ett litet problem kvar.
Man ser Audio TS och Video TS och går man då in i Video TS,då ser man i detta fallet, 9 VOB filer/mappar som man sen kan gå in i och titta på filmen.
Nån som vet hur man skapar nån form av playlist så man får fram DVD menyn så att man kan se hela filmen från början till slut utan att behöva byta mapp. osv osv...
MVH Jonas
Bookmarks