Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: spelen hackar fast med Matrix ?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    spelen hackar fast med Matrix ?

    Hejsan, jag har köpt Matrix chippet härifrån, och efter en massa krångel fick jag det att funka som tur var, jag flashade chippet med Evox 2.6 v1.0 (noani) eftersom mitt Xbox är tillverkad 2002-05-08 då är det ju v1.0. men är det så att jag även kan flasha det med Evox D.6 ? hörde att det skulle vara nå uppdatering. jag har ställt in chippet på mode 4, dvs så man kan flasha bioset genom dashboarden utan att behöva ta ut chippet. dioden blinkar hela tiden "orange" på chippet i mode 4 ska det vara så ? det blinkar orange men det funkar som sagt.

    nu till problemet...jag har bränt 2 spel hittils på 2 st CD-RW skivor (jag har ingen DVD brännare än) jag använder Prassi PrimoDVD och skivorna är av märket: Verbatim och Samsung, tex så brände jag Capcom Vs Snk 2 igår i 4x hastighet till båda skivorna men sen när jag kör dom i Xboxet så både hackar ljudet och spelen kan liksom haka sig fast hursomhelst inne i spelet + att det tar en "ganskaaa" lång tid för spelen att ladda. Jag undrar nu vad som kan vara felet ? skivorna är några månader gamla...kan det vara dom som krånglar ? vad har ni för förslag som jag kan pyssla med ?

    Jag har inte testat att bränna på DVD skivor o köra än, men jag har läst på andra forum att det ska gå att bränna på CD-RW skivor o köra, så det har jag gjort, men som sagt....problem och åter igen problem, det tar aldrig slut ...

    Skulle bli väldigt glad om jag fick hjälp med detta.
    Tack på förhand.
    MVH

  2. #2
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    104
    Respekt
    22

    Re: spelen hackar fast med Matrix ?

    Originally posted by Hagan
    Hejsan, jag har köpt Matrix chippet härifrån, och efter en massa krångel fick jag det att funka som tur var, jag flashade chippet med Evox 2.6 v1.0 (noani) eftersom mitt Xbox är tillverkad 2002-05-08 då är det ju v1.0. men är det så att jag även kan flasha det med Evox D.6 ? hörde att det skulle vara nå uppdatering. jag har ställt in chippet på mode 4, dvs så man kan flasha bioset genom dashboarden utan att behöva ta ut chippet. dioden blinkar hela tiden "orange" på chippet i mode 4 ska det vara så ? det blinkar orange men det funkar som sagt.

    nu till problemet...jag har bränt 2 spel hittils på 2 st CD-RW skivor (jag har ingen DVD brännare än) jag använder Prassi PrimoDVD och skivorna är av märket: Verbatim och Samsung, tex så brände jag Capcom Vs Snk 2 igår i 4x hastighet till båda skivorna men sen när jag kör dom i Xboxet så både hackar ljudet och spelen kan liksom haka sig fast hursomhelst inne i spelet + att det tar en "ganskaaa" lång tid för spelen att ladda. Jag undrar nu vad som kan vara felet ? skivorna är några månader gamla...kan det vara dom som krånglar ? vad har ni för förslag som jag kan pyssla med ?

    Jag har inte testat att bränna på DVD skivor o köra än, men jag har läst på andra forum att det ska gå att bränna på CD-RW skivor o köra, så det har jag gjort, men som sagt....problem och åter igen problem, det tar aldrig slut ...

    Skulle bli väldigt glad om jag fick hjälp med detta.
    Tack på förhand.
    MVH
    Flasha chipet med xecuter2 4799 bios
    XBox: v1.1
    Dvd: Samsung
    Modchip: Matrix
    Bios: EvolutionX M7
    Hård Disk: 80Gb (Maxtor)
    Dashboard: EvolutionX 3921

Liknande diskussioner

  1. problem med spelen
    By smoky in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 00:48
  2. spelen hackar fast med Matrix ?
    By Hagan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-24, 09:05
  3. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 01:32
  4. Till er med glappt Matrix.
    By SineX in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 14:05
  5. Fixa felflashat TSOP med Matrix
    By MaCRo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 00:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •