Nybliven Xbox ägare!
Tja!
Har ett tag (ett par månader) funderat över att investera i en Xbox, och då i första hand att använda för att kolla på film, spelen kommer lite som en bonus.
Och nu har jag finally köpt en. Ska fixa ett chip, tänkte satsa på Xecuter 2.2 Lite [+] chippet.
Har ett par frågor.
Eftersom jag nyligen köpt kryss-lådan så misstänkter jag att det är version 1.3. Den är tillverkad i slutet av Maj i år... o enligt serienummret så ska det vara 1.3
Iaf... Vad är det för hårdvara i 1.3 versionen? Hårddisk (märke o storlek) och vilken cdspelare sitter i (har läst att vissa kan ta cdr skivor bättre än andra). Och hur är det med Fläktar och så som sitter i lådan. (ska ju modda så jag kan ju kolla själv, men blir inte förrens nästa vecka).
Innan när jag lusläste forumet så fanns det bara 1.0 till 1.2 och då stod det att dom senare xboxen som lämnade fabriken hade 20gb hårddiskar istället för 10 i dom tidigare... Men att båda är spärrade till 2gb. Men låt säga att det sitter en 20gb i min och jag ska sätta in ett chip... kan jag formatera den så att jag har tillgång till alla 20 gigabyten.
En sista fråga... Ifall man ska byta hårddisk... när ska man byta... samtidigt som man sätter i chippet... eller när man testat att chippet funkar.
/Rikard
Last edited by Kruse; 2003-08-20 at 00:39.
Full Fart Framåt - Håll Tätt Bakåt
Bookmarks