Är nån som vet hur ska jag kunna se sub till någrs film.....sub filerna är idx och de fungerar inta med mediaplayer.....vad jag ska göra.....
Är nån som vet hur ska jag kunna se sub till någrs film.....sub filerna är idx och de fungerar inta med mediaplayer.....vad jag ska göra.....
Har du bara en *.idx fil?
För då saknar du en fil *.sub eller en rar fil som innehåller en *.sub fil).
/Keendark
Jag har inte heller lyckats fått igång .idx, ingen som jag snackat med har fått igång det. Någon här som har lyckats och kan hjälpa lite? Det kanske inte ens går.. skulle då vara roligt om man fick det att fungera
Har inga problem med .sub på boxen.
Och som sagts ovan du kan inte bara använda dig av en idx då vobsub formatet består i både en .sub fil och en .idx fil så har du inte båda filerna så får du ingen text.
Jag måste även välja "Use MPlayer subtitle" för att sub ska funka.
Kanske kan vara till hjälp.
Jag har lagt in både en .sub och en .idx till filmen jag vill se.
När jag ska starta filmen så står det: "Caching sub" o sen går den upp till 100% och hela skiten fryser sig... hur ska man få det att funka?
MVH
Fry
Fick du någonsin någon klarhet i detta ?Original inlägg av Fry
Det går att lösa det, men om .sub filen är under 5-6 MB.. då funkar det ypperligt.. finns för lite minne i burken för att kunna läsa in större subbar.. men jag antar att det jobbas på det.. så med framtida versioner kommer att funka... eller om man uppgraderar RAM till 128.. då bör de funka oxå
Tackar för ditt svar, trodde jag var galen....
Ladda ned dem som *.SRT-filer, där man kan läsa texterna om man öppnar dem i en texteditor. Dessa har ibland ändelsen *.sub.
Då räcker det med en fil i samma katalog som filmen (och med samma namn som filmen, förutom ändelsen) för att få text.
Då har det alltid funkat för mig.
genom att döpa om dom i tex totalcommander till tex james bond.sub
Hej!
Jag har också samma problem, men jag hittade en coddec som kan lösa det.
du kan ladda ner den här coddec.
http://www.cccp-project.net/
Jag hoppas att den funkar till era dator,..
Hälsningar
Michael
En codec som fixar subs! Det va som fan. Du vinner nog Nobelpris nu med en den lösningen
Se bara till och ha en uppdaterad XBMC. Döp .sub:en till samma namn som filmfilen som nämnts ovan och placera den i samma katalog. Har aldrig haft problem med varken .sub / -idx eller .str
Ex:
Atonement.2007.DvDRip.Eng-FxM.avi
Atonement.2007.DvDRip.Eng-FxM.srt
"All work and no play makes fArGo a dull boy"
1 4TB Buffalo Tech NAS
1 Asus Eee Box EB1006 Myth Tv/XBMC frontend
1 3.2 GHz Dual Core, 4GB RAM, x2 TV cards, Dragon CAM Myth Tv Backend
Bookmarks