Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 86 av 86

Diskussion: Vad behövs för hårdvara för att få HD upplösning

  1. #61
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Har du bytt källa på Tvn till komponent? Du borde få bild även om du kör PAL men du får inte högre upplösning då, men bild ska du få...
    Annars får du höra med Pioneer varför deras skit inte funkar. Min LG 42" plasma funkade direkt och min Dell 26" LCD utan problem...

  2. #62
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Det går alltså inte att köra S-video i progresivt läge?

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Nej

  4. #64
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag har köpt joytechs digital cable pack till min SmartXX-chippade Xbox (Scart RGB kopplat till Samsung 42S5HX (1024*768, HD Ready)) och ändrat från PAL till NTSC. När jag sedan kör programmet Xbox Dashboard får jag inte upp några extra möjligheter att välja upplösning eller progressive scan endast standard - normal, letterbox och widescreen. Vad kan vara felet?

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har fel kabel. Du behöver en komponentvideokabel, inte en RGB kabel (även om även RGB tekniskt sett är en komponentvidostandard så är det FEL standard...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #66
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tänkte passa på att ställa en snabb (dum) fråga innan jag beställer HD pack. Har chippat mitt xbox med xecuter 2.3b, kommer det att funka då? (har plasma som klarar osv, orolig över att chippet fixar det?)

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spelar ingen roll vad det är för chip
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #68
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej. Jag har gjort nu precis som nämnt ovan.. hd av pack, hd tv, xbox, hela köret. Bilden var riktigt grymm. hade testat rally sport challenge spel.. otroligt snyggt och det var innan jag började pilla på inställningar. Nu är bilden riktigt mörk på xboxenredan från menyn.. testade spela rally igen men det gick inte för det var så morkt. bara dom ljusaste delar på bilden syntes. Vid tv tittandet är det helt ok så jag tror inte det har med tvn att göra.
    Finns det någon som har svar på detta??

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bara på tv:n du kan ställa in ljusstyrka, kontrast och färgmättnad om inte spelet du spelar råkar ha sådana inställningar i menyerna.

    En avancerad TV kan ha separata inställningar sparade per ingång och/eller upplösning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #70
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    19

    Men...

    det står att man behöver Enigmah Videomode Switchdisc för att ändra från pal till ntsc... men räcker det inte att man ändrar det i chippets inställningar (smartxx LT)?

  11. #71
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Khayman
    det står att man behöver Enigmah Videomode Switchdisc för att ändra från pal till ntsc... men räcker det inte att man ändrar det i chippets inställningar (smartxx LT)?
    Spelar ingen roll vad du ändrar med, men alla har ju inte SmartXX :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #72
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    19
    ahaaaa!! tackar...

  13. #73
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    19
    Hmmm lyckas ändra allt.. har gått igenom alla olika upplösningar men det blir bara flimmer eller dubbel bild på dom... någon som vet vad man gör fel?

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för kabel och tv
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #75
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    19
    jag köpte en sånn här kabel http://www.psxcare.com/product.php?xProd=21&xSec=9
    Och vi har en sånn här tv: LG RZ-32LZ50

  16. #76
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fungerar 480i, dvs ej progressive?

    Du kanske fått en trasig kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #77
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    19
    Jo då 480i fungerar...

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då är det inte fel på kabel iaf. Du får nog prova att fråga leverantören av din TV, det kanske är fel på den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #79
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    19
    Näää va jobbigt.... mutter.. har precis fått den utbytt från en mindre... hmm
    När jag ringde tv affären så sa killen som svarade att han hade en liten switch på baksidan av xboxen vid strömsladden som han slog om för att få HD... är det någon annan som har så? min verkar inte ha det...
    Last edited by Khayman; 2006-05-31 at 09:18. Anledning: New ideas

  20. #80
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    19
    Nu har jag kollat med LG och dom säger ju att tvn ska fixa upplösningarna!... men kabeln som jag köpte... http://www.psxcare.com/product.php?xProd=21&xSec=9
    Är det kanske den som inte fungerar?
    Skulle det göra någon skillnad med en sån här http://www.psxcare.com/product.php?xProd=218&xSec=9
    eller en sån här http://www.psxcare.com/product.php?xProd=132&xSec=9
    Jag förstår nog inte vad dom gör... en kabel är väl en kabel???

  21. #81
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom kabeln fungerar i 480i så är det inget fel på den tycker jag :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #82
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    Eftersom kabeln fungerar i 480i så är det inget fel på den tycker jag :-)
    Men vad är det för skillnad på den kabeln som jag har och dom andra jag frågade om?
    Jag menar någon skillnad måste det ju vara... min 180kr dom andra 1200kr...

  23. #83
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den för 400:- är exakt samma sak men med optisk digitalutgång till ljudet

    x2vga skulle hjälpa om tv:n har en vga ingång som av någon anledning fungerar bättre
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #84
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Bara för att checka av, har en crystal box med x3-chip. Har jag en FSC Myrica QV40 (40" lcdtv, hdmi, komponent, scart, dvi etc in) som kör 1366x768 upplösning. För att kunna köra 720p måste jag alltså köra denna kabel för att ens kunna köra med 720p?
    kan ändra i x3-settings till 720p och widescreen med min Joytech RGB-scart-kabel (den med optisk ut) men skärmen fylls inte fullt ut. Kan även välja 16:9 i xbmc efter detta men märker ingen direkt skillnad...
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  25. #85
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ficklampa Visa Inlägg
    Bara för att checka av, har en crystal box med x3-chip. Har jag en FSC Myrica QV40 (40" lcdtv, hdmi, komponent, scart, dvi etc in) som kör 1366x768 upplösning. För att kunna köra 720p måste jag alltså köra denna kabel för att ens kunna köra med 720p?
    kan ändra i x3-settings till 720p och widescreen med min Joytech RGB-scart-kabel (den med optisk ut) men skärmen fylls inte fullt ut. Kan även välja 16:9 i xbmc efter detta men märker ingen direkt skillnad...
    Ja, det finns inget stöd för 480P/720P/1080i med RGB-kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #86
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, det finns inget stöd för 480P/720P/1080i med RGB-kabel.
    Därför det ser ut som crap alltså, när jag kör med de inställningarna ^^
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •