När jag kollar i boxen vilken biosverion jag har så står det bara unknown. Tror ni det e safe att köra in superdisc 3.6?
Jag har ett xecuter 2.2 pro, men vilken version av boxen jag har, har jag inte pallat kolla efter.
/tomas
När jag kollar i boxen vilken biosverion jag har så står det bara unknown. Tror ni det e safe att köra in superdisc 3.6?
Jag har ett xecuter 2.2 pro, men vilken version av boxen jag har, har jag inte pallat kolla efter.
/tomas
tog mig ork att kolla vilken datum den e gjord, om det har någon betydelse. 2002-11-01
Skulle tippa på att du har en V1.1 . Kolla xbox-scene för att vara säker.
Spelar ingen roll vad du har, flasha om det med x-ecuter 2 4977.
Varför det står Unknown beror på att din evox.ini inte har hash värdet för din bios, och om du har ett X2 Pro från psxcare så är det redan flashat med 4977.
För att få fram hash värdet så är det bara att skapa en md5 summa på x2_4977_bios.bin eller vad din bios nu heter och lägga till följande i evox.ini
ROM = "x2 4977",0x(md5 summan) utan ( )
"x2 4977" = namnet du vill ska visas som bios version\namn
ska man ta "using XFLASH"?
Använd bara xflash om du har en 1024K stor biosfil. Fördelen med xflash är att boxen inte startar om efter flashning, så märker man att något blivit fel så kan man prova igen.
Tar du flash using evo-x så anpassas biosstorleken så att en 256k fil läggs in 4x till 1024K på chipet. Men boxen bootar om automatiskt när flashningen är klar så man får ingen andra chans.
dum fråga? hur vet jag det? beror det på dem switcharna på baksidan?
Bookmarks