Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Tänkte köpa X-box

R0D Guest

Tänkte köpa X-box

Hej,

Jag tänkte skaffa en X-box för endast spel. Jag är inte intresserad av det andra (film, musik, osv), eftersom jag använder min dator till det.

Om man vill spela piratkopierade spel, kan man med mjukvaru patcha x-boxen då? Vilket program?! Sedan köpa orginalspel om jag skall spela LIVE. Blir d några problem?

Hur stora är spelen egentligen? Jag har ingen dvd-brännare och jag har inga planer på att köpa en. Vill bränna spelen på CD-R, går det att bränna ALLA spel på CD-R?

Annars är det bökigt att tanka över att spel till hdd och sedan ta bort det.. och sedan nästa gång jag skall spela nått annat tanka över det... osv.. (Jag vill inte byta hdd)

Något andra tips jag bör tänka på eller så?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kommer säkert upptäcka att xboxen är smidigare att använda när man tittar på film och lyssnar på musik än vad datorn är :-)

Jag rekommenderar att du låter oss montera ett X-ecuter 2 lite chip så att du när som helst kan välja med en strömbrytare om boxen skall vara original eller modfierad.

Endast 2-3 originalspel får plats på cd-r. Många spel finns släppta som piratkopior i bantat (rippat) format så att dom får plats. Men t.ex. Enter The Matrix var så stort att man var tvungen att "rippa" det bara för att få ner det i dvd-storlek...

R0D Guest
    Originally posted by Hansi
    Du kommer säkert upptäcka att xboxen är smidigare att använda när man tittar på film och lyssnar på musik än vad datorn är :-)

Jag rekommenderar att du låter oss montera ett X-ecuter 2 lite chip så att du när som helst kan välja med en strömbrytare om boxen skall vara original eller modfierad.

Endast 2-3 originalspel får plats på cd-r. Många spel finns släppta som piratkopior i bantat (rippat) format så att dom får plats. Men t.ex. Enter The Matrix var så stort att man var tvungen att "rippa" det bara för att få ner det i dvd-storlek...

Jag har redan en bra lösning när det gäller musik och film. =)

Jasså, är spelen så stora. Tack för infon! Jag kan tänka mig att kommande spel inte lär vara mindre heller??

Så det blir nästan ett krav att ha dvd brännare då om man skall rippa spel, om man inte skaffar en stor hdd då!

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0
    Originally posted by R0D
    Jag har redan en bra lösning när det gäller musik och film. =)
    Men den lär va lååååååååååååångt ifrån lika bra som Xbox Media Player =)
    Lita på mig, jag har själv testat det mest... INKL, en HTPC, finns inget som slår XBMP när det gäller media uppspelning.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by andreas_r
    Men den lär va lååååååååååååångt ifrån lika bra som Xbox Media Player =)
    Lita på mig, jag har själv testat det mest... INKL, en HTPC, finns inget som slår XBMP när det gäller media uppspelning.
    Om man lagt ner lite energi och pengar på sin htpc med girder och allt vad det heter så har inte boxen en chans, men för en vanlig dödlig som bara installerat windvd och winamp så är det inget snack.

R0D Guest
    Om man lagt ner lite energi och pengar på sin htpc med girder och allt vad det heter så har inte boxen en chans, men för en vanlig dödlig som bara installerat windvd och winamp så är det inget snack.
    Mmm jag är avancerad användare och allt fungerar jätte bra. Tänkte köpa X-box som en spelmaskin bara..

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0
    Jag hade en HTPC med Girder, fjärr och myhtpc.net programet
    Slår ändå inte boxen enligt min mening

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om man klämmer in rätt hårdvara i en htpc så slår den xbox, de bästa dvd-spelarna, i stort sett alla scalers/linedoublers utom möjligen de dyraste faroudja som kan vara bättre med visst material i vissa lägen osv :-)

Men skall man bygga en htpc för 4000:- och inte lägga ner mer än en timme på att konfigurera den så bör man nog ta en allvarlig titt på hur xboxen med xbox media player fungerar.

Liknande diskussioner

1. Köpa ny TV?
    By Nijo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 13:27
  2. Xbox live med moddad box? [Hansi]
    By Bagger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-19, 10:21
  3. tänkte köpa ett flash set..
    By Akademos in forum Gameboy hårdvara
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 09:20
  4. Köpa HD till xbox
    By larzon in forum X-BOX Hårdvaruforum