Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 52 av 52

Diskussion: Lämna in PS2 för montering?

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Post

    Åh guud! du är en ängel!
    Tack tack, Ja jag betalar frakten, får väl låna lite pengar av min vän så länge.

    TACK!!!!!!
    No Comments..!

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Post

    Hej!

    Förlåt för om jag är jobbig nu men jag har inte fått mitt kollinummer ännu och det har snart gått en vecka (imorn)?
    Undrar bara om ni lyckats fixa min PS2 med messiah2pro...

    Tack för all hjälp ni är bäst!

    /En som saknar sin PS2
    No Comments..!

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Slå¨mig en pling imorgon så letar jag fram din ps2 och ser till att någon moddar den. Ha helst ditt kollinummer redo så att jag kan kolla vilken dag den kom till oss, då går det fortare att kolla i listan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Post

    Hej!

    Vilket nummer ska jag ringa ... hittade bara city nummret.

    Här är iallafall mitt kollinummer:

    "3138 961 216 2SE"

    Mitt serie nummer på PS2 är:

    FC1186136

    MODELL: SCPH 39004

    Min PS2 kom till er i onsdags förra veckan.

    Men jag ska försöka ringa imorn förmiddag/Eftermiddag
    No Comments..!

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Tjenare
    I början av september så ska jag resa ner till Stockholm i några dagar, tänkte då ta med mitt ps2 för att komma till er och chippa.
    Min fråga är då om det är lång väntetid för att få den chippad. Är i stockholm från en onsdag till lördag samma vecka.
    Så har jag ett gammalt chip i som jag hade tänkt ni skulle få "löda" bort och sätta in ett annat istället.
    Kostar det något extra för att ni ska löda bort det gamla?
    samt om ni har öppet city butiken dom veckodagarna? (den verkar lättast att hitta till )

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Väntetiderna varierar från vecka till vecka. Just nu har vi ganska långa väntetider (>1 vecka) pga semestrar samt SJUKT många inlämnade konsoller den här sommaren.

    City kommer ha öppet, förhoppningsvis även lördagsöppet.

    Är det ett NEO4 som sitter i tycker jag du skall sälja din PS2 billigt och köpa en ny istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Köpte ps2'an begagnad för ett tag sen, och han sa att det var någon variant av messiah som satt i, i dagsläget måste jag boota med en DVD region X skiva, och den klarar endast av cdr skivor, inte dvdr

    ps2 är en version 3 tror jag den heter 30004 och har ingen märkning på undersidan.

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skulle verkligen överväga att köpa en fräsch PS2 istället, men det verkar inte vara NEO4 (som tar cd-r skivor utan swap med dvd-region-x e.dyl) så det är inga problem att byta. Förmodligen har du ett NEO2 chip. Hade någon sålt en NEO2 och kallat det för "någon variant av messiah" så hade jag monterat ps2:an där solen inte skiner på säljaren :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    hehe.. oki, tackar
    ska tänka över saken, men det känns lite dumt att sälja den när jag bara haft den i ca 2 veckor..

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det känns ännu dummare om du lägger ner 1000:- på att chippa den bara för att se att den inte klarar av att läsa dvd-r skivor utan att spelen hackar osv efter några veckor :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Verkar som jag kanske får sälja min gamla ps2 version nu,
    då har jag några frågor.
    Vilken version av ps2 är det ni säljer?

    och ang. DMS3 plus,
    måste man hålla in nå speciella knappar när man startar beroende på om man ska spela psx eller ps2 spel etc? Eller känner den av allt sånt automatiskt?

    Går det att kopiera direkt till hd från ps2'an med det chippet (står väl på hdloadern att man skulle ha kompatibelt chip för att kunna det)?

    Och visst följer det med en handkontroll med era basenheter?

    Hoppas jag inte blivit för besvärlig, har inte riktigt full koll än

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla PS2 på marknaden just nu inkl de vi säljer är SCPH-50004 (version 9 eller version 10).

    DMS3 plus startar PS2 spel direkt utan knapptryckning. Du måste trycka på en knapp på handkontrollen för att starta PS1 spel eller se på DVD-film.

    Matrix Infinity har "autodetect" men den fungerar inte 100%

    Jag har inte hunnit testa DMS3+ med hdloader, men ser ingen anledning till att det skulle vara några problem då de äldre DMS3 chippen fungerat perfekt.

    En handkontroll medföljer. Köper man satin silver så medföljer 2st.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    tackar

  14. #44
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag har en PS2a (SCPH-30004) som är omoddad...

    Funderar starkt på att skicka upp den till er för att få DMS3 Plus installerat.

    Funkar det med min "gamla" enhet samt ungefär hur lång tid kommer det att ta?

    Kommer allt att funka då eller är det något jag bör tänka på?

    Priset låg visst på 995:-, ingår frakten tillbaka då eller får jag stå för båda frakterna? (Får man mängdrabatt om man skickar fler än 1?)

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du står för båda frakterna. Skickar du två kan jag stå för frakten tillbaka.

    Är din PS2 i mycket bra skick så är det inga problem. Är den sliten är det ju dumt att slänga ut 1000:- på att chippa den, kanske bättre sälja den för 500:- och köpa en ny för 1400:- eller så.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Nu har jag äntligen köpt min aqua blåa DMS3 Plus PS2 av er.
    Men jag har några frågor.

    1. När jag har spelat ett spel färdigt så stänger jag av maskinen genom att hålla in reset knappen en stund, (så den går in i standby läge). Men sen när jag ska starta den igen så går det inte att starta ps2'an med den knappen igen, det händer inget när man trycker på den. För att det ska funka så måste jag först stänga av konsollen på strömbrytaren som sitter på baksidan, och he på igen. Varför är det så?

    2. Är chippet flashat med senaste firmwaren?

    3. Hur vet man vilken version man har installerad av firmwaren?

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Verkar konstigt, ring 08-615 21 60 och prata med "Maccan som löder PS2"

    2: Borde det vara

    3: Ladda ner senaste uppgraderingen och kör in den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #48
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21
    snabb fråga.
    Hur lång väntetid har ni på montering av chip till PS2?
    Vad ska jag ha för chip?
    Haha den har ni inte sett förut va?
    Men jag har ett krav.
    Lillgrabben ska kunna plugga i backupskivor etc utan en massa strul med knapptryckningar hit & dit.
    Sen får den ju gärna spela DIVX =)

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har 1-2 veckors väntetid just nu, MEN vi håller på och utbildar nya PS2 lödare för att få ner väntetiden. Matrix Infinity är bästa chippet om du skall se mycket på DVD-film (pga autodetect av dvd-film). DMS3+ är också bra men du måste trycka en knapp på handkontrollen när du sätter i en dvdfilm.

    DIVX fungerar om du laddar ner ps2 reality media player.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #50
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    1: Verkar konstigt, ring 08-615 21 60 och prata med "Maccan som löder PS2"

    2: Borde det vara

    3: Ladda ner senaste uppgraderingen och kör in den :-)

    ok, får ta och ringa imorrn

  21. #51
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21
    Hmm fick ett mail av er där jag kunde få det snabbare utfört för 500:- hur mycket snabbare snackar vi då ca?

  22. #52
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av JockeH
    Nu har jag äntligen köpt min aqua blåa DMS3 Plus PS2 av er.
    Men jag har några frågor.

    1. När jag har spelat ett spel färdigt så stänger jag av maskinen genom att hålla in reset knappen en stund, (så den går in i standby läge). Men sen när jag ska starta den igen så går det inte att starta ps2'an med den knappen igen, det händer inget när man trycker på den. För att det ska funka så måste jag först stänga av konsollen på strömbrytaren som sitter på baksidan, och he på igen. Varför är det så?
    verkar tydligen vara så med en del av dom nya maskinerna/chippen

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. PS2 Messiah Montering
    By danax408 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 00:55
  2. Skicka PS2 För Messiah2 montering
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-30, 17:52
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:31
  5. inlämnad PS2 för montering av Messiah
    By chechin in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-02, 00:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •