Jag har ett psx spel på datorn i form av en 102 meg bin fil och en 1kb cue fil. E det bara och bränna eller behövs det något mer för att spela, jag har en moddad PS2, hjälp någon!
Jag har ett psx spel på datorn i form av en 102 meg bin fil och en 1kb cue fil. E det bara och bränna eller behövs det något mer för att spela, jag har en moddad PS2, hjälp någon!
En BIN-fil är en ISO, dvs. en CD-avbild. Det finns många olika filformat vad gäller CD-avbilder och alla program har sina egna filtyper. De vanligast är dock *.bin-, *.cue- och *.iso-filer. Nero har t.ex. även *.nrg och Easy CD creator har *.cif. Bin och Cue hänger ihop. BIN är själva data-filen (den stora med allt innehåll) och CUE-filen, även kallad Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas. Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn. Men om du skall bränna dessa med t.ex. Fireburner använder du dig av "Load Cue Sheet".
Du kan således välja en .bin-fil i nero, fast det inte står med i listan över de filändelser som stödjs. skriv bara *.*, tryck enter så får du upp alla filerna. Leta upp din .bin och bränn den.
Last edited by pege63; 2003-08-27 at 12:36.
TACK!!
Mitt nero 5.5 vill inte bränna bin och cue filen tillsammans som image skiva, bara en i taget. Hur gör jag för att bränna dem tilsamans?
Du ska bara välja bin filen i "Burn Image" från File- menyn.
Bookmarks