Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Error 16 + Your Xbox needs service, contact...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Error 16 + Your Xbox needs service, contact...

    Har skaffat mig ett Chameleon chip. Modellen som har en adapter som man fint skruvar fast på moderkortet osv. Fungerade bra med Original HD, men har nu skaffat en 120 gb hd och skulle igår installera den.

    Från leverantören fick jag veta att Xecuter 4977 biosen är installerad, och då bör det inte vara problem att starta xboxen med den nya hårddisken i?
    När jag startade första gången så fick jag felmeddelande 07, och har sett vad det betyder.
    Jag testade nu med original hd:en igen men den fungerade inte nu.

    (1)När jag startar med chippet och orginal hd startar boxen om två gånger för att sedan starta men utan att det blir någon bild och eject-lampan blinkar omväxlingsvis rött och grönt.

    När jag startar med chippet AV och orginal hd får jag System Error 16 Your Xbox needs service, contact...

    Om ja startar med chippet PÅ och med Evox bootcd händer samma sak som (1)

    Försöker jag med chippet PÅ och nya 120 gb hd så får jag samma som (1)

    Alltså så fort jag har i chippet så får jag en xbox som startar om två gånger för att sedan starta men utan att det blir någon bild och eject-lampan blinkar omväxlingsvis rött och grönt.

    Behöver jag flasha om mitt Chameleon chip till någon annan version än Xecuter 4977?
    I så fall vilken bios ska den flashas om till?

    Hjäääääälp!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    har du formaterat hdd

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    104
    Respekt
    22

    Re: Error 16 + Your Xbox needs service, contact...

    Originally posted by _anden_
    Har skaffat mig ett Chameleon chip. Modellen som har en adapter som man fint skruvar fast på moderkortet osv. Fungerade bra med Original HD, men har nu skaffat en 120 gb hd och skulle igår installera den.

    Från leverantören fick jag veta att Xecuter 4977 biosen är installerad, och då bör det inte vara problem att starta xboxen med den nya hårddisken i?
    När jag startade första gången så fick jag felmeddelande 07, och har sett vad det betyder.
    Jag testade nu med original hd:en igen men den fungerade inte nu.

    (1)När jag startar med chippet och orginal hd startar boxen om två gånger för att sedan starta men utan att det blir någon bild och eject-lampan blinkar omväxlingsvis rött och grönt.

    När jag startar med chippet AV och orginal hd får jag System Error 16 Your Xbox needs service, contact...

    Om ja startar med chippet PÅ och med Evox bootcd händer samma sak som (1)

    Försöker jag med chippet PÅ och nya 120 gb hd så får jag samma som (1)

    Alltså så fort jag har i chippet så får jag en xbox som startar om två gånger för att sedan starta men utan att det blir någon bild och eject-lampan blinkar omväxlingsvis rött och grönt.

    Behöver jag flasha om mitt Chameleon chip till någon annan version än Xecuter 4977?
    I så fall vilken bios ska den flashas om till?

    Hjäääääälp!
    Jag får det felet om chipet inte har full kontakt...kolla att den sitter som den ska.
    XBox: v1.1
    Dvd: Samsung
    Modchip: Matrix
    Bios: EvolutionX M7
    Hård Disk: 80Gb (Maxtor)
    Dashboard: EvolutionX 3921

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •