Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Streama DVD film (img filer)

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Lightbulb Streama DVD film (img filer)

    Har precis fixat Relax programet då man kan streama .avi filer
    men undrar om man kan streama DVD filmer?
    kanske genom Deamon tools eller nått?

    någon som vet?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja det går men det blir lite segt ibland, bättre att göra om formatet till DivX.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Originally posted by pege63
    Ja det går men det blir lite segt ibland, bättre att göra om formatet till DivX.
    Göra om till divx??

    Konverteringen kan ta mellan 3-20 timmar (beroende på dator prestanda, plus att det blir sämre kvalite), det bästa är att antingen bränna image filen (för man tar väl inte hem en dvd-r image utan att ha dvd-brännare) eller så mappar man upp image filen med daemon-tools och streamar på det sättet.
    Last edited by wmadoss; 2003-09-01 at 09:26.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Originally posted by pege63
    menar nu OM man har en DVD film på HD så e det bättre att konvetera den till DivX under tiden man e på jobb, att kvaliten skulle vara sämre beror på hur du konverterar den. Än att den ligger och tar upp plats på HD, bränn ner den på en 700 skiva
    Varför har man en DVD film på HD, visst den ligger väl där tills man bränner den på en DVD. Men man kan ju inte vara så dum så att man tar hem en dvd image (ca 4gb) för att sen konvertera om till divx (5-10timmar) och sen bränna den på en cd-r.

    Kvaliten ÄR sämre om du vill få ner storleken, jag har gjort massor av DIVX visst det blir kanon kvalite på de flesta men det är inte DVD kvalite.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Originally posted by pege63
    Som brukligt inom NLP brukar man säga att smaken är som baken, den saken kan tvistas om i eveigheter. Har man en gång sett filmen så räcker det att ta hem dvd image är ju mycket dumt om man inte har en DVD brännare, men att ta hem div DivX image tycker jag är smart OM man bara har en R/RW brännare, OBS olagligt att ladda hem filmer fr nätet MEN att konventera dina egna är helt lagligt.
    Självklart så duger en divx kopia till de flesta, men vad har detta och ovanstående med resten av tråden att göra.

    Hans första fråga var om man kunde streama DVD-Images via relax och då sa du att han skulle göra om dessa till divx istället vilket är en dålig idé.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jag sa att det gick segt men att man kunde göra om det till DivX om man inte ville ha det segt. Han sa inget om ngn dvd-r image heller vad jag kunde se bara om man kunde streama DVD filmer. Och eftersom det andra INTE hade ngt med det att göra så tog jag bort det
    Last edited by pege63; 2003-09-01 at 10:53.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Originally posted by pege63
    Jag sa att det gick segt men att man kunde göra om det till DivX om man inte ville ha det segt. Han sa inget om ngn dvd-r image heller vad jag kunde se bara om man kunde streama DVD filmer. Och eftersom det andra INTE hade ngt med det att göra så tog jag bort det
    Inget om ngn dvd-r image heller.... kolla topic eller ämnet på tråden...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Testade nyss att köra img filer och det går inte oavsett om man försöker döpa om dem.

    Är inte helt säker på att daemon-tools stöder img dock, jag har testat på version 3.29 och där gick det inte att mappa img filer. Så om du inte får igång det med daemon-tools så får du antingen hitta ngt annat program liknande daemon-tools eller packa upp img filen med isobuster el winimage eller liknande.
    Last edited by wmadoss; 2003-09-01 at 11:39.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    @wmadoss.
    på hugget idag eller ?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Går utmärkt att stream .img filer!

    Använd daemon och lägg till video_ts mappen i relax lr packa upp .img filen med isobuster.
    voila!

    //"Gimme"
    Give me a break

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    klart man måste packa upp imagen filen och då får du till alla mapparna som är men orginalet, streama dom då går ju efter en att man packat up dom. Jag trodde frågan var OM man kunde köra IMG filen direkt el? "måste ha kaffe"

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Köra img-filen direkt går ju tyvärr inte än. Det vore ju annars smutt om xbmp kunde hantera .img filen som daemon gör och köra den som en riktig dvdfilm. Som det är idag så får man ju köa upp .vob filerna och det är ju inte riktigt samma sak...

    //"Gimme"
    Give me a break

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Efter varje VOB fil så stannat filmen och går tillbax till media player menyn? hur gör jag så det bara fortsätter?

    och kan jag få text på DVD filmen? då man aldrig kan komma in i DVD menyn och ändra detta?

Liknande diskussioner

  1. Streama DVD filmer med RELAX?
    By mkoos in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 09:36
  2. DVD vob filer.. villket program kollar jag i xboxen?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-20, 23:54
  3. bin+cue fileR?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 14:34
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  5. Messiah Film ( bevis på att den verkligen funkar)
    By Marshall2001 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-26, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •